امام جمعه شهر دهاقان: هدف مشترک ایرانیان، ارتقاء ایران اسلامی و حفظ استقلال و هویت ایرانی اسلامی است

امام جمعه شهر دهقان گفت: دانشجویان بدانید که هدف مشترک همه ایرانیان، ارتقاء ایران اسلامی و حفظ استقلال و هویت ایرانی‌اسلامی در راستای اهداف انقلاب اسلامی است.

به گزارش ایسکانیوز؛ حجت‌الاسلام والمسلمین اصغر رضوانی، امام جمعه شهر دهاقان در برنامه گرامیداشت روز دانشجو در جمع دانشجویان، اعضای هیأت علمی و کارکنان واحد دهاقان در سخنانی گفت: در 28 مرداد 1332، امریکا با انجام کودتایی، دولت ملی در ایران را سرنگون کرد و پس از آن برای از بین بردن آثار کودتا قصد داشت که معاون رئیس جمهوری خود را راهی ایران کند.

این خبر برای قشر روشنفکر و دانشجویان که خود را مرکز ثقل مبارزه علیه امپریالیسم امریکا می‌دانستند، سنگین و طاقت‌فرسا بود و به همین دلیل عکس‌العمل‌ها در دانشگاه تهران به‌عنوان مرکز فعالیت سیاسی اوج گرفت.

وی افزود: در روز شانزدهم آذرماه که دانشگاه در اشغال مزدوران شاهنشاهی بود، مأموران پس از تعقیب سه تن از دانشجویان، وارد دانشکده فنی شدند و پس از درگیری با دانشجویان، سه تن از آنان را به ضرب گلوله به شهادت رساندند.

دو روز پس از این واقعه، در کمال وقاحت، ریچارد نیکسون وارد دانشگاه تهران شد و از دانشکده ادبیات، دکترای افتخاری گرفت و بدون توجه به اعتراضات دانشجویان و روشنفکران به نوعی اهانت‌آمیز ایران را ترک کرد. اما بیداری دانشجویی و بیداری توده‌های مردم و اتحاد آن با حوزه‌های علمیه، در آستانه قرن بیستم بزرگترین انقلاب را در سطح جهان رقم زد.

رضوانی در ادامه خاطرنشان کرد: امروز باید شما جوانان همچون دانشجویان گذشته، ادامه‌دهنده مبارزه با استکبار باشید و مراقبت کنید این روز که در آن جوانان و فرهیختگان برای استقلال، جان خود را از دست دادند با همان مقاصد ادامه یابد. شما دانشجویان باید سعی کنید خود و کشورتان را برای آینده‌ای توسعه‌یافته آماده کنید و در جهان حرف‌های بسیار برای گفتن داشته باشید، بدانید که هدف مشترک همه ایرانیان، ارتقاء ایران اسلامی و حفظ استقلال و هویت ایرانی‌اسلامی در راستای اهداف انقلاب اسلامی است.

در ادامه برنامه از دانشجویان برتر علمی، آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، ورزشی، بسیجی و... با اهداء لوح سپاس و هدایایی، تقدیر به‌عمل آمد.

پایان بخش مراسم نام‌گذاری و پرده‌برداری از میدان اصلی دانشگاه به نام میدان دانشجو و ادای احترام حاضران و مدعوان به مقام شامخ شهدای گمنام واحد بود.

203/200

کد خبر: 710765

وب گردی

وب گردی