از هر قطره خون شهیدان دانشجو ، جوانان متعهد و متخصص وارد عرصه های علمی و هسته‌ای کشور شده است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین – پیشوا و قرچک گفت: ملت شریف ایران اسلامی در سایه فرهنگ ایستادگی و مقاومت ، نه تنها به سمت ناامیدی و زوال حرکت نکرد بلکه توانست انقلاب خود را به جهان صادر کند و امروز به برکت این فرهنگ، پیشرفت های چشمگیری در عرصه های مختلف دست یافته است و بدون تردید خلاقیت ، پژوهش و نوآوری جوانان وفرهیختگان دانشگاهی نقشی تأثیر گذار در این موفقیت ها داشته است.

به گزارش ایسکانیوز؛ نشست صمیمی روز دانشجو به مناسبت 16 آذر با حضور فرماندار شهرستان ورامین ، اعضاء هیأت رئیسه ، معاونین فرمانداری ودانشجویان واحد ورامین – پیشوا و قرچک در سالن اجتماعات پردیس ورامین برگزار شد.

در شروع این مراسم حسینعلی شیبانی با گرامی داشت یاد و خاطره شهیدان دانشجو به تبیین حادثه 16 آذر 1332پرداخت و گفت : 16 آذر به عنوان یک روزمقاومت تاریخى در تاریخ این سرزمین ثبت و ماندگار شد وپس از پیروزی انقلاب اسلامی به درستی روز ۱۶ آذر به عنوان روز دانشجودر تقویم گنجانده شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین – پیشوا و قرچک ضمن تمجید از روحیه مقاومت و ایستادگی ملت ایران اسلامی در تمامی دوران ها افزود : ملت شریف ایران اسلامی در سایه فرهنگ ایستادگی و مقاومت ، نه تنها به سمت ناامیدی و زوال حرکت نکرد بلکه توانست انقلاب خود را به جهان صادر کند و امروز به برکت این فرهنگ، پیشرفت های چشمگیری در عرصه های مختلف دست یافته است و بدون تردید خلاقیت ، پژوهش و نوآوری جوانان وفرهیختگان دانشگاهی نقشی تأثیر گذار در این موفقیت ها داشته است.

وی با برشمردن خصوصیات جوانان و به ویژه قشردانشجو افزود : افتخار جامعه ما این است که همواره برخوردار از جوانانی صاحب ایمان، فکر و خلاقیت بوده است، جوانانی که با آگاهی و شناخت کامل از پیشینه وسابقه ی فرهنگی تاریخی غنی و شجاعت و عزم جدی توانسته اندکارهای نا ممکن بسیاری را در حوزه های مختلف انجام دهند.

شیبانی به حرکت همیشگی دشمنان قسم خورده نظام که تاب دیدن پیشرفت ایران اسلامی در حوزه های علم و فن‌آوری را ندارند گفت : دشمنان ما فکر می کنند که با به شهادت رساندن دانشمندان جوان و انقلابی ، در حرکت رو به رشد ایران خلل وارد می کنند غافل از این که حرکت ملت ایران توقف ناپذیر است و این روحیه دشمنان ما را به زانو در آورده است.

رئیس دانشگاه آزاداسلامی دیار 15 خرداد ادامه داد : دشمنان ما بدانندکه از هر قطره خون شهیدان این انقلاب ، جوانان متعهد و متخصصی وارد عرصه های علمی و هسته‌ای کشور شده و ایران اسلامی را به اوج قدرت و اقتدار نزدیک تر می کند و دانشجوی بصیر و غیرتمند ما همواره پشتیبان نظام و رهبری خواهند ماند.

حسینعلی شیبانی با تأکید برفرمایش مقام معظم رهبری تصریح کرد: دانشجوی ما باید با بینش عمیق خود نسبت به موضوعات مختلف آگاهی داشته باشد و به تعبیر مقام معظم رهبری فکر سیاسی داشته باشد اما متأسفانه برخی با غرض ورزی به دنبال استفاده ابزاری از دانشجویان هستند که این موضوع برای جوانان فهیم و هوشیار ما قابل پذیرش نخواهد بود.

دانشجویان با آرامش خاطر و اطمینان از سطح کیفی در دانشگاه آزاد اسلامی مشغول به تحصیل هستند

وی با تبیین خدمات متعدد دانشگاه آزاد اسلامی به ملت شریف ایران اسلامی تصریح کرد : دانشگاهی که با کمک مستقیم امام راحل (ره) کار خود را آغاز کرد و امروز در کمتر از چهار دهه از فعالیت خود به عنوان بزرگترین دانشگاه حضوری جهان حرف برای گفتن دارد برخی از روی عناد با این نهال تنومند انقلاب اسلامی به مقابله می پردازند و پیشرفتهای آن را نادیده می گیرند.

شیبانی با تأکید بر کسب رتبه های علمی این دانشگاه در جهان افزود : در حال حاضر نیمی از بار علمی و آموزشی کشور بر دوش دانشگاه آزاد اسلامی است و جوانان و علاقه مندان به تحصیلات تکمیلی با آرامش خاطر و اطمینان کامل از سطح کیفی این دانشگاه به ادامه تحصیل در این دانشگاه مشغول هستند.

روحیه آرمان خواهی و استکبار ستیزی هیچ گاه از دانشجویان دور نمی شود

در ادامه این مراسم فرماندار شهرستان ورامین در سخنانی پیرامون روحیه آرمان خواهی و استکبارستیزی دانشجویان گفت : دانشجویان ایران اسلامی با تکیه بر روحیه آرمان خواهی و عدالت طلبی خود توانسته اند در برابر زیاده خواهی های استکبار جهانی ایستادگی کرده و جامعه را از توطئه های دشمنان اسلام آگاه سازند.

یوسفی با اشاره به نقش دانشجویان در دست یابی به اهداف والای نظام جمهوری اسلامی ایران خاطر نشان کرد: دشمنان قسم خورده نظام که در مقابله با ایران اسلامی راه های گوناگونی را تجربه و اجرا کرده اند ، این بار با توسل به فشارهای اقتصادی ، تلاش دارند که کشور را با بحران مواجه کنند ولی کشوری که از منابع بسیاری برخوردار می باشند نباید گرفتان چنین بحران هایی شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تلاش های دولت یازدهم در رفع مشکلات کشور گفت : دولت در زمان تحویل کار ، با مشکلات اقتصادی بسیار زیادی مواجه بود ولی درایت ، تدبیرو هوشمندی دولت توانست بسیاری از این مشکلات را برطرف کند که لازم است این خدمات به درستی تبیین و توسط دانشجویان اطلاع رسانی شود.

دانشگاه آزاد اسلامی کیفیت را در مسیر آموزش عالی کشور نهادینه کرد

یوسفی در ادامه صحبت های خود به نقش کم نظیردانشگاه آزاد اسلامی در آموزش عالی کشور افزود : دانشگاه آزاد اسلامی همواره در مسیر توسعه کیفی قدم برداشته است، در روزهایی که کیفیت قابل قبولی در دانشگاه های ما حاکم نبود ، دانشگاه آزاد اسلامی با برگزاری کلاس های با سطح کیفی مطلوب ، سیل علاقه مندان را به این دانشگاه گسیل کرد و حتی استادان دانشگاه های دولتی مشتاقانه درخواست همکاری با این دانشگاه را دادند.

یوسفی با انتقاد از برخی مراکز علمی منطقه که اصلاً وجاهت و صلاحیت علمی و آموزشی قابل قبولی ندارند ادامه داد: بارها متذکر شدم که این مراکز نباید در تمامی سطوح مختلف آموزشی وارد شده و اساساً فلسفه تشکیل آنها غیر از چیزی است که الان مشاهده می کنیم.

در بخش دیگری از این مراسم با شکوه دانشجویی سید سید احمد حسینی معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی از برگزاری اردوی منتخبان دانشجویان در مشهد مقدس خبر داد و گفت : از دانشجویان نخبه علمی و فرهنگی به مناسبت روز دانشجو در قالب برگزاری ارودی متخبان در مشهد مقدس تجلیل میشود.

در پایان این نشست صمیمی فرماندار شهرستان ورامین و ریاست دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین – پیشوا و قرچک پاسخگوی سؤالات مختلف دانشجویان در زمینه های گوناگون شدند.

203/200

کد خبر: 710829

وب گردی

وب گردی