حضور مرکز رشد واحد همدان در  هفدهمین نمایشگاه هفته پژوهش استان همدان

در مراسم گشایش نمایشگاه ویژه هفته پژوهش استان همدان که با حضور 44 غرفه از دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی دولتی و غیردولتی استان همدان در محل نمایشگاه بین‌المللی همدان برگزار گردید، از سه محصول دانش‌بنیان مرکز رشد واحد همدان رونمایی شد.

به گزارش ایسکانیوز، با حضور معاون استاندار همدان از سه محصول دارای گواهی ثبت اختراع که خروجی هسته‌های فناور مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان است در این نمایشگاه رونمایی شد ومورد استقبال بازدیدکنندگان قرار گرفت.

محصول اول کیت تشخیص سرطان پاپیلوهای انسانی، محصول هسته فناور "شفاسینا" که توسط آقای محمدرضا شفاعتی دانشجوی دکتری میکروبیولوژی واحد همدان پس از مطالعات میدانی در مرحله اخذ تأییدیه از معاونت درمان وزارت بهداشت است.

این محصول که پتانسیل تجاری‌سازی بسیار بالایی دارد پس از اتمام 80 درصدی مراحل اخذ تاییده در اختیار معاونت برنامه‌ریزی و اقتصاد دانش‌بنیان واحد همدان قرار خواهد گرفت تا سرمایه‌گذاری لازم برای آن انجام پذیرد.

محصول دوم سیستم هوشمند مکان‌یاب فیوزهای برقی صنایع پتروشیمی توسط آقای محمدصادقی دانش‌آموخته مقطع کارشناسی ارشد برق قدرت دانشگاه آزاد اسلامی همدان است. این محصول که دارای گواهی ثبت اختراع و تأییدیه مرکز تحقیقات نیروی ایران را دارد در حال حاضر در پست دیسپاچینگ برق پتروشیمی کرمانشاه نصب‌شده و مشغول عملکرد است.

اما محصول سوم دانش بینان دانشگاه آزاد اسلامی همدان، دستگاه اسکوپ تمام‌اتوماتیک سنگ نمای ساختمان که توسط سعید یاسینیان عضو هیات علمی و مدیر گروه معماری واحد همدان و امیرحسین مرندیان دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد معماری این دانشگاههم در این نمایشگاه رونمایی شد که دارای نمونه خارجی نیز ندارد و پس از رونمایی به‌شدت مورد استقبال فعالان صنعت ساختمان گردید.

مدیر مرکز رشد واحد همدان دراین باره گفت: سه هسته فناور فوق ظرف مدت شش ماهه گذشته با تأیید شورای مرکز رشد همدان در این مرکز مستقرشده و با توجه به شیوه‌نامه حمایت از هسته و واحدهای فناور هزینه نمونه‌سازی این محصولات را در چارچوب آیین‌نامه‌ها پرداخت کرده است.

مهدی عسگری کیا افزود: به دنبال آن هستیم که پس از خروج موفقیت‌آمیز این هسته‌ها، آنها را در پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی مستقر کنیم تا این هسته‌ها از امکانات حمایتی پارک دانشگاه آزاد اسلامی بهره‌مند شوند.

وی ابراز امیدواری کرد: در نمایشگاه هفته پژوهش کشوری که از بیست و چهارم تا بیست و هشتم در تهران برگزار می‌شود، محصولات دانش‌بنیان واحد همدان در غرفه دانشگاه آزاد اسلامی و به‌دست ریاست عالیه دانشگاه آزاد اسلامی رونمایی شود.

201

کد خبر: 710876

وب گردی

وب گردی