آسایهل  فرصتی بسیار مناسب برای دانشگاه و  دانشجویان است

عضو فعالی کانون های دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان)، در رابطه با انتخاب دکتر میرزاده به عنوان ریاست هیئت امنای اتحادیه موسسات آموزش عالی و دانشگاه های جنوب شرق آسیا(آسایهل) گفت: این رویداد موجب افزایش تبادلات علمی میان دانشجویان، اساتید و پژوهشکده های علمی و در نهایت موجب پیشرفت اقتصادی کشور می شود.

مهرزاد سلیمی در گفت وگو با ایسکانیوز در رابطه با انتخاب دکتر میرزاده به عنوان رئیس هیئت امنای اتحادیه موسسات آموزش عالی و دانشگاه های جنوب شرق آسیا(آسایهل) گفت: این یک فرصت بسیار مناسب هم برای دانشگاه و هم برای دانشجویان خواهد بود، از این جهت که ارتباطات دانشجویی ما همواره به داخل جغرافیای ایران محدود بوده است و دانشجویان برای دسترسی به منابع خارجی و برقراری ارتباطات علمی با سایر دانشگاه های واقع در سراسر دنیا محدودیت های بسیاری داشته اند.

وی افزود: این فرصت در حال حاضر به وسیله این مجمع فراهم شده است تا ارتباطات علمی تقویت شود لذا از این بعد کاملا به نفع دانشجویان است. از بعد دیگر این موضوع موجب ایجاد یک هم افزایی و انتقال اطلاعات و تجربیات بین واحد های دانشگاهی می شود و هنگامی که در آسیا، اقیانوسیه و کشور های دیگر اتفاق می افتد منجر به یک سری تبادلات علمی می شود.

سلیمی با اشاره به این موضوع که ما در دوران پسا مدرنیته هستیم اذعان کرد: در این دوران مبحث دهکده جهانی و شرکت های چند ملیتی بسیار مهم است و قتصاد امروز دیگر یک اقصاد درون جغرافیایی و محدود ملی نیست، بلکه برای این که ما بتوانیم علم و دانش خود را توجیح پذیر کرده و اقتصاد خود را تقویت کنیم در همین راستا نیازمندفعالیت های دروندار و بروندار هستیم.

وی در پاسخ به این سوال که این رخداد چه کمکی به اقتصاد کشور می کند گفت: توسعه ما باید مبتنی بر یک توسعه علمی باشد، یعنی دیگر زمان آن که ما بخواهیم تحت امتیاز کشورهای دیگر کالا تولید کنیم و یا با مهندسی معکوس به تولید بپردازیم در ایران اسلامی و در یک کشور در حال توسعه گذشته است. در حال حاظر باید اقتصاد ایران به یک اقتصاد دانش بنیان تبدیل شود و در این میان نقش دانشگاه ها به عنوان پایگاه اصلی کشور بسیار برجسته است.

سلیمی در پایان خاطر نشان کرد: این رویداد موجب افزایش تبادلات علمی میان دانشجویان، اساتید و پژوهشکده های علمی و در نهایت موجب پیشرفت اقتصادی کشور می شود.
504500

کد خبر: 710893

وب گردی

وب گردی