تقدیر از دانشجویان ممتاز برتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد تربت جام در مراسم بزرگداشت روزدانشجو

سرپرست واحد تربت جام طی سخنانی در مراسم 16 آذر که به همت دفتر فرهنگ اسلامی و با حضور پرشور دانشجویان در سالن اجتماعات دانشگاه برگزارشد.

به گزارش ایسکانیوز؛ علی اصغر داودی سرپرست واحد تربت جام طی سخنانی در مراسم 16 آذر که به همت دفتر فرهنگ اسلامی و با حضور پرشور دانشجویان در سالن اجتماعات دانشگاه برگزار شد درتشریح و ریشه یابی علل قیام 16 آذر 1332 به نقش کلیدی دانشجویان در این واقعه تاریخی اشاره کردو با این تعبیر که دانشجو وجدان بیدار جامعه است گفت: در شرایطی که فضای خفقان آمیزی در جامعه حاکم بود و هیچ کس یارای نفس کشیدن نداشت، تنها وجدان بیدار دانشجو در صحنه ماند و در نهایت با نثارخون خود نشان داد هیچ ظلمی پایدار نیست و جامعه در مقابل سرکوب ها بی تفاوت نخواهد بود.

وی در ادامه با اذعان به اینکه قیام16 آذر سر آغاز جنبشی بود که منجر به پیروزی انقلاب اسلامی شد،به نقش دانشجویان در جامعه امروز اشاره کرد و گفت:جدای ازوظیفه خطیردانشجو درکسب تحصص های لازم جهت توسعه وآبادانی کشور، رسالت مهمتری نیز بر دوش دارد و آن اینکه باید همواره نسبت به مشکلات جامعه منتقد و معترض باشد و فریاد بزند. داودی سپس با اشاره به بیانات امام راحل و رهبری که فرمودند دانشجو و دانشگاه ما بایدسیاسی باشد، و خدا لعنت کند کسانی را که نمی خواهند دانشجوی ماسیاسی باشد خاطر نشان کرد: بحث سیاسی شدن دانشجو و دانشگاه در همه جا صادق است و فرقی نمی کند سیستم پهلوی باشد یا جمهوری اسلامی. جنبش های انقلابی وقتی تبدیل به سیستم می شوند تمایل به حفظ وضع موجود دارند تا همه چیز آرام باشد و کارشان را انجام دهند، و اینجاست که دانشجویی که همراه جنبش بود باید به منتقد سیستم تبدیل شود.

وی به تفاوت میان دانشجوی سیاسی و سیاست زده اشاره کرد و افزود: دانشجوی سیاسی باید نسبت به مسائل و مشکلات جامعه آگاه باشد و نسبت به حوادث و اتفاقات درون سیستم بی تفاوت نبوده و زبان رسای مردم مظلوم باشد، نقص و کاستی ها را با صراحت هر چه تمام تر به گوش رهبران و مسئولان جامعه برساند و آنها را وادار به اصلاح امور کند. داودی در پایان سخنان خود با ابراز امیدواری از اینکه بتواند در مجموعه دانشگاه ازاد اسلامی دانشجویان را در جهت تحقق رسالت خطیرشان کمک و یاری نماید، خواستار تلاش و فعالیت بیش از پیش تشکل های دانشجویی با هر طیف و جناحی و فارغ از بازی های سیاسی در جهت ایجاد شور و نشاط در دانشگاه شد. همچنین در این مراسم از دانشجویان ممتاز برتر واحد با اهداء لوح تقدیر شد.

203/200

کد خبر: 710904

وب گردی

وب گردی