برگزاری مراسم گرامیداشت 16 آذر در واحد تهران مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی

مراسم گرامیداشت 16 آذر و روز دانشجو در واحد تهران مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، در این مراسم حجت الاسلام طیبی مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران به ایراد سخنرانی پرداخت.

وی ضمن گرامیداشت این روز با اشاره به حدیثی از پیامبر اعظم(ص) در خصوص وجوب و اهمیت کسب علم و دانش برای همگان، به شرح این حدیث پرداخته و افزود: هر یک از ما به نوعی باید دانشجو باشیم. سپس ایشان 16 آذر را بعنوان نماد آینده نظام اسلامی برشمرد و با اشاره به فرمایشات امام راحل و مقام معظم رهبری اظهار داشت: مدیریت کشور توسط دانشجویان و دانشگاهیان اداره می شود و اگر دانشجویان بر اساس معیارهای اسلامی و انقلابی تربیت شوند کشور در آینده به اوج عزت وسربلندی نایل خواهد شد.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران در ادامه با اشاره به شهادت 3 دانشجو در دانشکده فنی دانشگاه تهران در سال 1332به اعتراض به سفر معاون رئیس جمهور وقت آمریکا نیکسون به ایران، این سه دانشجو را سنبل بصیرت دانسته، جوانان دانشجو و فرزندان کشور را به پیمودن راه آن شهدا سفارش کرده و بهترین راه مقابله با استعمارگران و سلطه گران جهانی را تربیت دانشجویان فهیم، بصیر و پرتلاش دانست.

وی خاطرنشان کرد: بحمدالله وجود چنین جوانان و دانشجویانی در حال حاضر در کشور باعث وجود سربلندی ایران در منطقه و جهان بوده و امنیت امروز کشور بخاطر وجود چنین جوانان با نشاط و باغیرت است که فریب ظاهر سازی آمریکا و دشمنان را نخورده اند.

201

کد خبر: 710912

وب گردی

وب گردی