ملکی در مراسم روز دانشجو در واحد خرم آباد: توسعه سیاسی اساس و محور هر نوع توسعه اجتماعی است

در سالروز گرامیداشت روز دانشجو با تلاش دبیر خانه تشکل های اسلامی سیاسی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان مراسمی در واحد خرم آباد برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز؛ در این مراسم ابتدا پیام میرزاده به مناسبت روز دانشجو قرائت شد و پس ازآن ملکی دبیر هیأت امناء و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان با تبریک روز دانشجو ، توسعه سیاسی را اساس و محور هر نوع توسعه اجتماعی دانست و گفت: بدون توسعه سیاسی توسعه و رونق در جامعه ممکن نخواهد بود .

وی با اشاره به اینکه توسعه سیاسی نیاز به تبیین دارد افزود : سیاست در معنای کامل خود همه حوزه های اجتماعی ، فرهنگی و اقتصادی را شامل می شود و امید واریم که عرصه سیاسی جایگاه خود را در جامعه پیدا کند .

در ادامه حبیب الله خجسته پور سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری لرستان نیز با تبریک فرا رسیدن روز دانشجو یاد و خاطره شهدای دانشجو را گرامی داشت و گفت: استعمار از دیرباز همواره به کشور ما چشم طمع داشته است هر چند علیرغم ضعف و قوت حکومت های وقت در کشورمان ، ایران هیچگاه به طور رسمی به مستعمره هیچ کشوری تبدیل نشد و از حیث حفظ استقلال همواره توانسته است استقلال خود را حفظ کند.

خجسته پور در بخش دیگری از سخنانش گفت: استعمار در برخی موارد نیز به دنبال استیلای فرهنگی و سیاسی بر کشور ما بوده است و گاهی نیز با کودتا و مقابله نظامی تلاش کرده اند بر ما استیلا یابند و به همین دلیل نیز شیوه کار ما در هر دوره برای مقابله با استعمار متفاوت بوده است و نوع رفتار ما بستگی به رفتار طرف مقابل داشته است گاهی امثال میرزا کوچک خان ظهور کرده اند و گاهی نیز جوانان ما در جنگ با دشمن کاری کردند کارستان و امروز نیز با هدایت داهیانه رهبر فرزانه انقلاب تیم دیپلماسی ما با موفقیت در مذاکرات با شش قدرت جهانی توانسته اند حقوق ملت بزرگ ایران را استیفا کند.

وی تصریح کرد دانشجویان در هر زمانی که احساس خطر کرده اند از اولین کسانی بوده اند که واکنش نشان داده اند و این نشانگر هوشیاری و پیشرو بودن قشر دانشجو به عنوان فرهیختگان جامعه است.

خجسته پور افزود: خون سه شهید دانشجوی دانشگاه تهران که در دهه سی و در اعتراض به سفر معاون رئیس جمهور ایالات متحده امریکا به ایرا بر سنگفرش دانشگاه ریخته شد در دهه 40 پربار شد و در دهه 50 به ثمر نشست و به پیروزی انقلاب اسلامی منجر شد و شعار محوری استقلال که در سال 57 مورد توجه قرار گرفت رشد یافته همان خون هایی است که در دانشگاه تهران بر زمین ریخته شد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان با اشاره به حضور جوانان غیور دانشجو در دوران دفاع مقدس گفت: در این عرصه نیز شاهد حضور حماسی دانشجویان در میدان نبرد و دفاع از باورها و اندیشه های ناب انقلاب اسلامی هستیم که با نثار جان خود امروز نام و تمثال مبارکشان یادآور رشادت ها و جانفشانی های آنان است.

این مقام مسئول در بخش دیگری از صحبت هایش با اشاره به برنامه جامع اقدام مشترک ( برجام ) گفت: برجام که با هدایت و نظارت رهبر معظم انقلاب و تلاش های ریاست جمهوری و تیم مذاکره کننده به ثمر نشست شکست اجماع جهانی قدرت های بزرگ به سرکردگی امریکا علیه ایران بود به گونه ای که همه شش قطع نامه ای که ذیل فصل 7 منشور سازمان ملل بر علیه کشورمان تصویب شده بود توسط همین نهاد لغو شد و سایه شوم جنگ از سر کشورمان برداشته شد هر چند که مردم ایران نشان داده اند که در دفاع از ارزش ها و باورهایشان از هیچ قدرتی هراس به دل راه نمی دهند و برای حفظ کشور و ارزش هایشان تا پای جان می ایستند.

در ادامه این مراسم که با حضور پرشور دانشجویان برگزار شده پرسش هایی در خصوص مسائل مختلف ملی و بین اللملی توسط دانشجویان از سخنران جلسه مطرح شد که پاسخ های وی را به دنبال داشت.

پایان بخش این مراسم قرائت بیانیه تشکل های سیاسی اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان به مناسبت روز دانشجو بود.

203/200

کد خبر: 710921

وب گردی

وب گردی