وظیفه اصلی جوانان دانشجو به عنوان افسران جنگ نرم ، تبدیل علم به ثروت در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی است

مراسم محوری بزرگداشت 16 آذر روز دانشجو در واحد خاش برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، در این مراسم محوری که با استقبال فراوان تعداد زیادی از مسئولین و دانشجویان دانشگاه های پیام نور ، صنعت و معدن ، سلامت و آزاد اسلامی شهرستان خاش به میزبانی واحد خاش برگزار شد دکتر ابراهیم صباغ در سخنانی ضمن تبریک این روز به دانشجویان رسالت اصلی آنان بعنوان افسران جبهه جنگ نرم کسب علوم و دانش اگاهی و مهمتر از ان تولید ثروت از علم بر شمرد.

وی در ادامه کاربردی کردن علم و دانش و تبدیل ان به ثروت را نیاز امروز جامعه در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی دانست.

محمد اکبر چارکزهی فرماندار محترم شهرستان خاش و علیرضا کیخا، مسئول بسیج دانشجویی سیستان و بلوچستان که مهمان ویژه این مراسم بودند نیز در سخنانی ضمن تبریک این روز به دانشجویان ، کسب بصیرت و آگاهی و شناخت حق از باطل را جز وظایف مهم جوانان و علی الخصوص دانشجویان برشمردند.

علیرضا کیخا در سخنانی ضمن پرداختن به فلسفه نامگذاری 16 آدر به نام روز دانشجو، جوانان متعهد آگاه و انقلابی را نماد استکبار ستیزی و مبارزه با امپریالیسم برشمردو افزود همین جوانان در آذر ماه سال 1332 در مقابل امریکای جنایتکار ایستادند ، همین جوانان بودند که در بهمن 1357 انقلاب را به پیروزی رساندند. همین جوانان بودند که در 8 سال دفاع مقدس از این مرز و بوم دفاع کردند. همین جوانان بودند که ایران اسلامی را به بالاترین مدارج علمی و پژوهشی رسانده اند و همین جوانان هستند که امروز در دفاع از حریم اهل بیت (ع) مقابل هجوم و نبرد دنیای کفر کیلومتر ها دورتر از مرزهای میهن اسلامی مان می جنگند. که شهید محسن خزایی اولین شهید رسانه در دفاع از حریم اهل بیت از جوانان همین استان بود.

اجرای موسیقی سنتی و نمایش طنز و همچنین برپایی نمایشگاه آثار صنایع دستی تعدادی از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد خاش از برنامه های جنبی این مراسم بود.

201

کد خبر: 710941

وب گردی

وب گردی