16آذر فرصتی برای مرور واقعیت های تاریخی و نگریستن به عمق دشمنی و بدعهدی استکبار

رئیس مجمع مشورتی جوانان مشهد گفت: 16 آذر فرصتی را فراهم می کند تا افراد با مرور واقعیت های تاریخی از توهمات بی اساس در تحلیل سیاست خارجی عبور کنیم و با واقع بینی و واقع نگری عمق دشمنی و بدعهدی قدرت های استکباری را ببینیم.

به گزارش ایسکانیوز، وحید جلیلی رئیس مجمع مشورتی جوانان مشهد به مناسبت روز 16 آذر که به دعوت بسیج دانشجویی واحد بجنورد در این واحد دانشگاهی حضور داشت در جمع دانشجویان، اساتید و مسئولین دانشگاه ضمن بیان وقایع 16 آذر سال 1332 گفت: 16 آذر فرصتی را فراهم می کند تا افراد با مرور واقعیت های تاریخی از توهمات بی اساس در تحلیل سیاست خارجی عبور کنیم و با واقع بینی و واقع نگری عمق دشمنی و بدعهدی قدرت های استکباری را ببینیم.

معاون فرهنگی هنری شهرداری مشهد اظهار کرد: 16 آذر روز تولد مرگ بر آمریکاست و در این روز اولین مخالفت با دولت آمریکا شکل گرفت.

وی افزود: این فضاها بستری را فراهم میکند تا توجه ما به ظرفیت ها، قابلیت ها و توانمندی های کشور بیشتر شود و بتوانیم با عبرت گیری از ناکامی ها و الگوبرداری از موفقیت ها مسیر پیشرفت ایران اسلامی را تبیین کنیم.

جلیلی افزود: تمام تلاش امریکا این است که انقلاب اسلامی را نابود سازد و در این راه از هیچ اقدامی و ابزاری ابا ندارد؛ که از جمله این اقدامات می توان به ترور شهدای هسته ای، حمله ناو آمریکایی به هواپیمای مسافربری و .... اشاره کرد.

علی فیروزنیا رئیس واحد بجنورد و دانشگاه آزاد اسلامی خراسان شمالی ضمن تبریک فراررسیدن روز دانشجو و گرامیداشت یاد و نام دانشجوی شهید مدافع حرم شهید فیروز حمیدی زاده گفت: روز 16 آذر سال 1332 سه تن از دانشجویان مبارز دانشکده فنی دانشگاه تهران در تظاهرات بر علیه ریچارد نیکسون معاون رئیس جمهور وقت آمریکا در خون خود غلطیدند و سند پرافتخاری از جنبش دانشجویی عدالت خواه و ضد استکباری را به منصه ظهور گذاشتند.

فیروزنیا خاطرنشان کرد: 3 قطره خون ریخته شده بر سنگفرش های دانشگاه تهران همچون شمع فروزان چراغ راه تمامی جنبش های دانشجویی در راه مبارزه با استکبار و امپریالیسم جهانی است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان شمالی ضمن تاکید برحمایت از فعالیت های دانشجویی اظهار کرد: مدیریت دانشگاه از تمامی تشکل های دانشجویی به طور یکسان و عادلانه حمایت و پشتیبانی می کند و بسترهای مناسب و لازم را برای فعالیت های دانشجویی در چارچوب ضوابط و مقررات دانشگاه فراهم می سازد.

در این مراسم در فضای معنوی و باشکوه از خانواده دانشجوی شهید مدافع حرم فیروز حمیدی زاده تقدیر به عمل آمد.

از دیگر برنامه های گرامیداشت روز دانشجو قرائت پیام تبریک دکتر میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به مناسبت روز دانشجو، تجلیل دانشجویان ورزشکار و قرمانان جهانی، اجرای موسیقی مقامی و تئاتر دانشجویی بود.

205/200

کد خبر: 710944

وب گردی

وب گردی