معرفی بهترین ایده‌های ارائه ‌شده در نخستین دوره آموزشی کسب ‌و‌کار فرهنگی

بهترین ایده‌های ارائه‌شده در نخستین دوره آموزشی کسب ‌و‌کار فرهنگی ویژه دانشجویان نمونه دانشگاه آزاد اسلامی با حضور دکتر سیدطه هاشمی، معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی در واحد کرمان معرفی ‌شد.

به گزارش ایسکانیوز، نخستین دوره آموزشی کسب‌و‌کار فرهنگی ویژه دانشجویان نمونه دانشگاه آزاد اسلامی با عنوان «از ایده تا عمل» از سیزدهم تا شانزدهم آذر به میزبانی واحد کرمان برگزار شد.
در اختتامیه این دوره آموزشی که با حضور دکتر سیدطه هاشمی معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی ، دکتر بابک آل طه رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان و سایر مسوولان این دانشگاه برگزار شد ، ابتدا دکتر مستوره عزت زاده معاون مدیرکل امور دانشجویی دانشگاه ، گزارشی از روند برگزاری دوره را ارائه داد.
سپس خسرو سلجوقی مشاور هیات عامل سازمان فناوری اطلاعات ایران ، با ارائه آماری درباره اهمیت کسب ‌و‌کار فرهنگی سخن گفت و نقش فناوری اطلاعات در ارزش افزایی زودبازده اقتصادی را تشریح کرد.
سلجوقی ، سهم بخش خدمات الکترونیک در زیر ساخت توسعه و اشتغال را 93 درصد، صنعت 4 درصد و کشاورزی را 3 درصد برشمرد و تاکید کرد: تربیت نیروی انسانی خلاق در زمینه کسب و کار الکترونیکی می تواند نقش تعیین کننده ای در زمینه اشتغال و درآمدزایی داشته باشد.
همچنین هفت ایده برتر ارائه شده در این دوره ، شامل کلینیک حقوق ، فرهنگ یار (طراحی اپلیکیشن خدمات فرهنگی) ، سرمایه سبز (با رویکرد محیط زیست و بیابان‌زدایی)، سامانه پذیرش دانشگاهی ، درمان 72 ساعته و با (با رویکرد سلامت)، سامانه سلامت چربی‌سوز هوشمند (با رویکرد سلامت) و تراشه سلامت ، در مرحله نهایی داوری ، ارزیابی شدند. هیات داوران پس از جمع بندی آرا ، سامانه چربی سوز هوشمند ، سرمایه سبز و فرهنگ یار را به ترتیب حائز رتبه های نخست تا سوم معرفی کرد. تراشه سلامت نیز به عنوان ایده برتر علمی شناخته شد.
بنا به اعلام هیات داوران ، مهم ترین معیارهای انتخاب ایده های برتر کسب و کار فرهنگی ، روش ارائه ، تبلیغات، فروش، بازاریابی و مشتری شناسی و برنامه سوددهی کوتاه مدت بود.
پس از معرفی ایده های برتر ، دکتر سیدطه هاشمی از دست اندرکاران نخستین دوره آموزشی کسب ‌و‌کار فرهنگی تشکر کرد و گفت: ایده های ارائه شده در این دوره ، مطلوب و قابل توجه و دارای ارزش حمایتی هستند.
معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: با طرح موضوع در کمیته فناوری های نرم معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه ، نسبت به حمایت از سه ایده برتر تصمیم گیری خواهد شد.
در ادامه این برنامه ، به قابلیت های کرمان در راه اندازی شتاب دهنده های شرکت های دانش بنیان اشاره شد و از ظرفیت های گردشگری این استان و تشکیل و راه اندازی دوره های دائمی کسب و کار با موضوع های متنوع فرهنگی و گردشگری سخن به میان آمد که با استقبال دکتر آل طه رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان رو به رو شد.
بازدید از جاذبه های گردشگری کرمان ، از دیگر برنامه هایی بود که واحد کرمان برای دانشجویان نمونه درنظر گرفته بود.

گفتنی است چندی ‌پیش دکتر سید طه هاشمی، معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی درباره شرکت‌های دانش‌بنیان فرهنگی گفته بود: «شیوه‌نامه اجرائی راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان فرهنگی، هنری و اجتماعی با توجه به اسناد بالادستی کشور و نقش اساسی تولید دانش به عنوان یکی از مولفه‌های دانشگاه برای استفاده از ظرفیت‌ها و توانایی‌های موجود واحدهای دانشگاه در حوزه فناوری‌های فرهنگی و مصوبه شورای اقتصاد دانش‌بنیان و سرمایه‌گذاری دانشگاه آزاد اسلامی، تدوین و ابلاغ شده است.»
بر اساس این شیوه‌نامه، شرکت‌های دانش‌بنیان فرهنگی، هنری و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی، شرکت، موسسه خصوصی یا تعاونی است که برای هم‌افزایی علم و ثروت با بهره‌برداری از دستاوردهای علمی و پژوهشی در زمینه رشته‌های علمی مرتبط با حوزه فرهنگ، پاسخ به نیاز جامعه و عرضه یا سازماندهی منابع (تولید محصول، خدمت) راه‌اندازی می‌شود. اداره کل امور فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، مبتکر و مسئول راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان فرهنگی است.
حمایت از تجاری‌سازی ایده‌های نو در حوزه رشته‌های مرتبط با فناوری‌های فرهنگی و تبدیل آن به ثروت؛ راه‌اندازی اتاق‌های فکر برای ایده‌پردازی در حوزه‌های مرتبط با فناوری‌های فرهنگی؛ بررسی و تصویب طرح‌های درآمدزا در حوزه‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی برای دانشگاه؛ تجاری‌سازی دستاوردهای فرهنگی، هنری و اجتماعی دانشگاه از طریق حمایت از ایجاد، حفاظت، انتقال و اشاعه فناوری‌های نرم؛ به کارگیری همه ظرفیت‌های دانشگاه برای ایجاد شرایط تجمیع و هم‌افزایی میان کارآفرینان فعال در رشته‌های حوزه فرهنگی و هنری و اجتماعی از جمله مهم‌ترین اهداف تشکیل شرکت‌های دانش بنیان فرهنگی، هنری و اجتماعی است.

200

کد خبر: 710976

وب گردی

وب گردی