مهدی فلاح: دانشجویان باید واردعرصه کار فرهنگی و اجتماعی شوند

معاون فرهنگی واحد قائم شهر در جمع دانشجویان واستادان واحد قائم شهر در نشست علمی آزاداندیشی «مدیریت تعاملی و جرایم علیه عفت واخلاق عمومی» با تبریک روز دانشجو 16 آذر را روز به شهادت رسیدن تعدادی ازدانشجویان در صحن دانشگاه برای مبارزه با استکبار و استعمار و مسائلی که در آن زمان پیگیری می شد، عنوان کرد.

به گزارش ایسکانیوز؛ مهدی فلاح گفت: در تاریخ پرفراز و نشیبنهضت های مردمی در کشور ایران از دوران مشروطه ،ملی شدن صنعت نفت و انقلاب اسلامی

شاهد حضور نسل جوانی بودیم که در متن اصلی کارزار حاضر بودن و این حماسه ها را خلقکردند.


معاون دانشجویی فرهنگی واحدقائم شهر شهادت 3 دانشجو در صحن دانشگاه را آغاز راهی برای نهضت طولانی که 25سالبعد در انقلاب شکوهمند اسلامی به اوج خودش رسید عنوان کرد و اظهار کرد: دانشجویانپیرو خط اسلام نمی توانستند حضور استکبار و استعمار را در مسند حکومت خود ببیند واین فضا را تحمل کنند که در نهایت منجر به شهادت آنها شد.

فلاح با اهمیت خواندن نقشجوانان در فعالیتهای سیاسی و حماسی گفت: در دوران انقلاب اسلامی در کنار همهاقشاری که در پیروزی انقلاب و در دوران دفاع مقدس نقش داشتند، حضور دانشجویان ودانشگاهیان در صفوف اول و در صدر قرار دارد که موجبات پیروزی انقلاب اسلامی و جنگتحمیلی را به همراه داشت.

وی نقش بزرگانی همچون شهیدمطهری و دکتر شریعتی که در آن زمان فعالیتهای زیادی درعرصه حوزه و دانشگاه داشتند پررنگ دانست و گفت: این بزرگان هم پایگاهی در دانشگاه و هم در حسینیه ارشاد داشتندو از هر دو فضا برای صدور مبانی اسلام و به حرکت در آوردن جنبش های دانشجوییاستفاده می کردند که در نهایت موجب پیروزی انقلاب اسلامی شد.


فلاح گفت: در سال‌های مختلف بعداز پیروزی انقلاب اسلامی دشمنان و کسانی که انقلاب را به عنوان یک سد در برابر خودمیدیدند تمام تلاش خود را برای ورود به فضای دانشگاه انجام دادند تا دانشجویان رادرگیر خود کنند و با توجه به تنش به وجود آمده در جامعه اما باز دانشجویان وارد عمل شدند و با آرام کردن فضا به حفظ آرمانهای انقلاب و اسلام و رهبری پرداختند.

وی با بیان این نکته که بایدفضای نقد و گفتگو در کلاسهای درس گسترش پیدا کند گفت: باید در دانشگاه فضایی راایجاد کنیم تا استاد و دانشجو سوالات خود را مطرح کنند و خواستار برگزاری جلسات هماندیشی و پرسش و پاسخ در دانشگاه شد و از پیشنهادات دانشجویان و اساتید برای توسعهکانونهای فرهنگی و اجتماعی استقبال کرد.

فلاح خطاب به دانشجویان گفت:شما سربازان و افسران جنگ نرم هستید و با توجه به پررنگ بودن نقشتان در جامعه بایدوارد عرصه کار فرهنگی و اجتماعی شوید و با جمع آوری حلقه های علمی – فرهنگی – سیاسی بحث فرهنگی را در دانشگاه توسعه دهید.

نشست علمیآزاداندیشی"مدیریت تعاملی وجرایم علیه عفت واخلاق عمومی" با حضور استادانو دانشجویان در سالن اجتماعات ساختمان ولایت واحدقائم شهر برگزار شد.

203/200

کد خبر: 711033

وب گردی

وب گردی