همه باید وارد صحنه جهاد اقتصادی شوند

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه قرار است خیریه‌ها از منابع دولتی، خصوصی و منابع خودشان برای آبادانی روستاها استفاده کنند، گفت: 40 خیریه در کشور اعلام آمادگی کرده‌اند که به ستاد جهاد توانمندسازی محرومین کشور کمک کنند تا اقتصاد مقاومتی تحقق یابد.

به گزارش ایسکانیوز،محسن رضایی شب گذشته در نخستین جلسه قرارگاه ستاد جهاد توان افزایی مناطق محروم خراسان‌جنوبی در بیرجند گفت: امسال باید دولت، مجلس، موسسات غیردولتی، خیریه‌ها و همه مردم به امام خود لبیک بگویند و وارد صحنه جهاد اقتصادی شوند.

وی افزود: تا امروز هیچ انقلابی موفق به عبور از ایستگاه اقتصاد نشده و همه انقلاب‌ها در این ایستگاه شکست خورده‌اند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: ما اولین انقلابی هستیم که به فضل خدا و زیر سایه رهنمودهای مقام معظم رهبری می‌خواهیم برای اولین بار از این ایستگاه عبور کنیم.

رضایی تاکید کرد: در اقتصاد مقاومتی باید یک نهضت و جهاد بزرگ صورت گیرد و این نیاز به استفاده از همه ظرفیت‌های داخلی دارد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: این جبهه بسیار گسترده و بزرگ است، اگر بخواهیم قدرت خود را حفظ کنیم نیاز به پشتوانه داریم.

وی تاکید کرد: خوشبختانه مقام معظم رهبری از 10 سال پیش همه شعارهای سال را با اولویت اقتصاد نامگذاری کرده اند، دلیل این است که این ایستگاه بسیار خطرناک است و باید بتوانیم به فضل خدا از آن با موفقیت عبور کنیم.

رییس قرارگاه ستاد جهاد توانمندسازی محرومین کشور با تاکید بر اینکه لبیک گویی به رهبر انقلاب تنها توسط دولت نیست، بلکه همه مردم باید وارد صحنه شوند، بیان کرد: خوشبختانه بسیج و سپاه فعالیت گسترده‌ای در سطح کشور آغاز کرده و یک هزار دهستان را در سطح کشور شناسایی کرده است.

رضایی ادامه داد: در حال حاضر کار در ۱۱۰ مورد از این دهستان‌ها شروع شده و تا یک سال آینده بالای ۱۰۰ دهستان در همه ابعاد تحویل جامعه خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در کنار کار بسیج و سپاه یک کار دیگری به نام خیریه‌ها شده و این ها نیز وارد صحنه شده‌اند تا در اقتصاد مقاومتی نقش آفرینی کنند، عنوان کرد: تاکنون ۴۰ خیریه برای همکاری در این زمینه اعلام آمادگی کردند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه غیر از خدا و مردم چیز دیگری نداریم، افزود: انقلاب و جنگ را با دست مردم به نتیجه رساندیم و امروز نیز باید اقتصاد را به دست مردم حل کنیم، راه دیگری غیر از این نداریم.

به گزارش ایسنا، رضایی با اشاره به اینکه در روستاها و شهرستان‌ها انسان‌های با استعداد و تحصیل کرده وجود دارند، اما این‌ها قطراتی هستند که باید به هم وصل شوند و تبدیل به دریا شوند، گفت: اینجا ما مدیریت بخش دولتی، نهادهای انقلابی و خیریه‌ها می‌خواهیم تا همه دور هم جمع شوند و هر کسی به سهم خود باری از دوش انقلاب بردارد.

306/300

کد خبر: 711041

وب گردی

وب گردی