تماشای سعدی با صدای آیدین آغداشلو

رونمایی از آلبوم وشتن (سعدی خوانی) با دکلمه آیدین آغداشلو در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای ارسباران، پیمان سلطانی آهنگساز با اشاره به رونمایی آلبوم "وشتن"(سعدی‌خوانی) به خبرنگار ایلنا گفت: مراسم رونمایی این آلبوم روز شنبه 20 آذرماه ساعت 20:30 در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود.

او ادامه داد: در این مراسم آیدین آغداشلو، علی جهاندار، محسن کرامتی، علی‌اصغر شاه‌بیگی، مظفر شفیعی و حمیدرضا نوربخش که خوانندگان این آلبوم هستند و همچنین جمعی از اهالی موسیقی در این مراسم حضور دارند.

این آهنگساز با بیان اینکه این اثر در سال 90 ساخته شده اظهار کرد: در سال92 با حضور ارکستر فیلارمونیک ارمنستان این اثر ساخته شد. بخش آوازی آن نیز طی سال‌های 93 و 94 ضبط شده و روز شنبه توسط شرکت رهگذر هفت اقلیم (رها) انتشار و پخش می‌شود.

سلطانی افزود: این آلبوم فضای عاشقانه دارد و با تصوری اکسپرسیونیستی و ناتورالیستی ساخته شده است.

او در مورد اثرش توضیح داده است: «وَشتَن رقصی است که در آن، عاشق به پیشواز معشوق می‌رود. در وَشتَن عاشق از خراسان آغاز می‌کند به فارس و به آذربایجان می‌رود و دوباره بازمی‌گردد و سالک، طریق را به مطلوب نهایی می‌رساند و صورت معشوق را طواف می‌کند.

«وَشتَن» اثری سمفونیک با فرم سوئیت است که در ترکیبی از مُدهای ایرانی خلق شده است. این اثر برای ارکستر سمفونیک، سازهای ملی و آواز نوشته شده و توسط نوازندگان ارکستر فیلارمونیک ارمنستان اجرا و ضبط شده است.

حاج قربان سلیمانی نوازنده دوتار، پیمان ناصح‌پور نوازنده دایره، آزاده امیری نوازنده تار، مهیار طریحی نوازنده سنتور، علیرضا دریایی نوازنده کمانچه، بابک غسالی نوازنده عود، حسین مرشدپور نوازنده تمبک و زنگ، محمد یاراحمدی نوازنده تمبک و ضرب زورخانه، علی جعفری پویان نوازنده ویولن، میثم مروستی نوازنده ویلن، سهراب برهمندی نوازنده ویولا، مجید اسماعیلی نوازنده ویلنسل هنرمندانی هستند که در این اثر موسیقایی به عنوان نوازنده حضور دارند.

504

کد خبر: 711170

وب گردی

وب گردی