تجلیل از ساموئل ال جکسون در جشنواره بین‌المللی فیلم دوبی

ساموئل ال جکسون بازیگر آمریکایی با دریافت جایزه یک عمر دستاورد در جشنواره بین‌المللی فیلم دوبی برای مشارکتش در سینما تجلیل شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از آسوشیتدپرس، بازیگر فیلم‌هایی چون «داستان‌های عامه‌پسند» و «هشت نفرت‌انگیز» از جمله ستارگان حاضر در شب افتتاحیه این جشنواره بود که شب چهارشنبه کارش را شروع کرد.

جکسون با حضور روی فرش قرمز جشنواره در کنار همسرش، گفت: نمی‌دانم گرفتن این جایزه خیلی زود است یا نه... اما به کارم ادامه می دهم وکارهایی را که تاکنون انجام داده‌ام باز هم انجام می‌دهم و چه کسی می‌داند شاید یک جایزه یک عمر دستاورد دیگر هم گرفتم.

وی برای مشارکت در صنعت سرگرمی با دریافت جایزه بریتانیایی لس‌آنجلس نیز اواخر اکتبر امسال مورد تجلیل واقع شده بود.

جکسون یک جایزه بفتا برای ایفای نقش در فیلم «پالپ فیکشن» یا «داستان عامه پسند» در سال۱۹۹۵ دریافت کرد. او در بیش از ۱۰۰ فیلم بازی کرده و هم نامزد دریافت اسکار بوده و هم نامزد دریافت جایزه گلدن گلوب.

ساموئل جکسون ۶۸ ساله متولد واشنگتن، از اوایل دهه ۹۰میلادی و با ارایه عملکرد فوق‌العاده خود، به یک ستاره تمام عیار هالیوودی بدل شد. «زمانی برای کشتن»،«پارک ژوراسیک»، «دریای عشق»، «رومنس واقعی»، و «سه ایکس» شماری از فیلم‌های وی هستند.

سیزدهمین دوره جشنواره فیلم دوبی تا ۱۴ دسامبر ادامه خواهد داشت. در این دوره فیلم‌هایی به ۴۰ زبان از ۵۵ کشور به نمایش درمی‌آیند و بیش از ۷۰ فیلم از خاورمیانه نخستین نمایش خود را در این جشنواره تجربه می‌کنند. «لالالند»، «جانوارن شبانه» و «منچستر کنار دریا» از جمله فیلم‌های امسال آمریکایی هستند که در این جشنواره به نمایش درمی‌آیند. فیلم «سرکش یک: یک داستان جنگ ستارگان» نیز برای مراسم اختتامیه این جشنواره انتخاب شده است.

منبع مهر

504

کد خبر: 711210

وب گردی

وب گردی