جزییاتی از نخستین جلسه گفت‌وگوی اعضای دولت با جوانان

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان به تشریح جزئیات و محورهای نخستین جلسه گفت‌وگوی اعضای دولت با جوانان که 29 اذرماه برگزار می‌شود پرداخت.

به گزارش ایسکانیوز، محمدرضا رستمی با بیان این مطلب افزود: در نخستین جلسه گفت‌وگوی اعضای دولت با جوانان، دکتر محمد علی نجفی مشاور رئیس جمهور، سید رضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی و سعید سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان حضور دارند.

وی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم با حضور این دولتمردان فضایی واقعی برای گفت‌وگو میان جوانان و اعضای دولت شکل بگیرد اظهار کرد: جوانان می‌توانند پرسش‌های خود را ارسال کنند. این پرسش‌ها دسته بندی و به مجموعه‌ای از سوالات تبدیل می‌شود. در جلسه یک جوان به طرح این سوالات می‌پردازد.

وی اضافه کرد: در این جلسه یک پنل برای هر یک از وزرا در نظر گرفته شده است و دستکم 10 جوان می‌توانند در این پنل پرسش‌های خود را از وزیر بپرسند. در نهایت به وزرا فرصت داده می‌شود تا درباره پرسش‌های مطرح شده توضیح دهند. علاوه بر آن به بیان نکاتی بپردازند که در سوالات به آنها اشاره نشده است اما ضرورت دارد به آنها پرداخته شود.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان تاکید کرد: از رسانه‌ها تقاضا می‌کنیم که از جوانان گروه‌های مختلف سنی و صنفی بخواهند که سوالاتشان را مطرح کنند و این سوالات در اختیار ما قرار داده شود.

وی اضافه کرد: ما فراخوانی به استان‌ها اعلام کردیم و در سایت وزارت ورزش و جوانان نیز از جوانان خواسته‌ایم که پرسش‌های خود را با ما در میان بگذارند.

رستمی در پاسخ به این پرسش که با توجه به باقی ماندن زمان اندکی از عمر دولت یازدهم طرح سوالات و مطالبات جوانان از دولت چقدر می‌تواند راهگشا باشد تصریح کرد: با کاهش فاصله میان دولت و جوانان اطلاعات بهتری می‌توان در اختیار جوانان قرار داد.

پرسش‌ها و مطالباتی که جوانان دارند اکنون یا در جریان سیاستگذاری یا انجام شده یا به موانعی بر خورده است البته ممکن است بعضی از موضوعات مورد توجه جوانان قرار نگرفته باشد.

رستمی در پایان یادآور شد موضوع گفت‌وگوی جوانان با مسئولان از ابتدای امسال آغاز شد و ما در هفته جوان هم در سطح ملی و هم استانی گفت‌وگوهای مستقیم جوانان با اعضای دولت را آغاز کردیم. این گفت‌وگوها ادامه می‌یابد و امیدواریم هر ماه یک برنامه گفت‌وگویی بین دولت و جوانان داشته باشیم.

منبع:ایسنا

701

کد خبر: 711225

وب گردی

وب گردی