سرتیپ حیدری تشریح کرد: جزئیات برگزاری رزمایش بزرگ محمد رسول‌الله(ص) 4 در منطقه جنوب شرق کشور

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: رزمایش بزرگ محمد رسول (ص) چهار از یکشنبه به مدت سه روز در منطقه عمومی جنوب شرق کشور در منطقه‌ای به وسعت بیش از 200 هزار کیلومتر مربع برگزار خواهد شد.

به گزارش ایسکانیوز، امیر سرتیپ کیومرث حیدری از برگزاری رزمایش بزرگ محمد رسول‌الله (ص) 4 در منطقه جنوب شرق کشور خبر داد، اظهار داشت: مهمترین اهداف این رزمایش، ارزیابی آمادگی نیروهای شرکت‌کننده با توجه به نیاز عملیاتی روز بر مبنای دکترین جنگ ترکیبی در زمینه‌های تحرک و جابه‌جایی صریح، ارتقای شایستگی رزمی و کارآمدی نیروها، تمرین عملی آموزش‌های تئوریک و به کارگیری همزمان کارکنان رده‌های مختلف فرماندهی، با تمرکز بیشتر به انتقال تجربه و به کارگیری فرماندهان جوان‌تر در رده‌های فرماندهی و ستادی است.

وی همچنین تصریح کرد: از دیگر اهداف این رزمایش کاهش زمان عکس‌العمل نیروها با توجه به تهدیدات پیش رو و استفاده از اشراف اطلاعاتی با مشارکت مردم بومی منطقه خواهد بود.

فرمانده نیروی زمینی ارتش افزود: در این رزمایش بخشی از توان نیروهای زمینی در راستای استفاده از تجهیزات نوین ساخته و بهینه شده توسط صنایع دفاعی، داخلی و سازمان جهاد خودکفایی نیروی زمینی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

امیر حیدری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان در پایان گفت: شعار محوری ما در این رزمایش امنیت منطقه و صلح پایدار در سایه اقتدار دفاعی و وحدت اسلامی است و ما فقط گوشه‌هایی از آمادگی و توان رزمی یگان‌های شرکت‌کننده در این رزمایش که قابل انتشار در رسانه‌ها باشد را به اطلاع عموم مردم شهید پرور و غیور ایران اسلامی خواهیم رساند.

گفتنی است این سه روز رزمایش از تاریح 21 آذر ماه در منطقه عمومی کنارک و چابهار آغاز و تا 23 آذر ماه ادامه خواهد داشت.

302/300

کد خبر: 711252

وب گردی

وب گردی