دکتر ابهری : انجمن آسایهل فرصتی مناسب برای تبادل علم با دانشگاه های برتر جهان است

یک جامعه شناس با اشاره به انتخاب دکتر میرزاده به عنوان ریاست هیئت امنای انجمن آسایهل گفت:با توجه به شناختی که از دکتر میرزاده دارم ضمن تبریک به  وی در زمینه  این انتخاب، امیدوارم این موفقیت فرصتی برای تبادلات علمی بیشتر در دانشگاه های بین المللی عضو انجمن آسایهل فراهم شود و تبادل  استاد و دانشجو در این زمینه تحقق پذیرد . همچنین  باید از فرصت حضور دکتر میرزاده در این نهاد علمی معتبر استفاده کرد تا فعالیت های لازم جهت جذب دانشجویان غیر ایرانی از کشورهای عضو برای دانشگاه آزاد اسلامی ، تحقق پذیرد .

دکتر مجید ابهری در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز با اشاره به تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی یکی از اصلی ترین خدمات فرهنگی را به جوانان کشور عرضه کرده است و توانسته با ارزیابی نیاز بازار کار، پذیرش دانشجو داشته باشد و با توجه به واحد های مختلفی که در شهرها دارد توانسته امکان تحصیل برای بسیاری از افراد را فراهم کند.

وی ادامه داد: به خاطر دارم در سال 59-60 درحزب جمهوری اسلامی آیت الله هاشمی رفسنجانی درباره محدودیت های کنکور صحبت کردند و از دغدغه هایشان در مورد جوانان با استعداد و کمبود فضای دانشگاه ها گفتند و پیشنهاد تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی را فرصتی مناسب برای ادامه تحصیل برای جوان دانستند .

این استاد دانشگاه با اشاره به موفقیت اخیر آزاد اسلامی در انجمن آسایهل افزود: من دکتر میرزاده را از سال های دور و از زمان قدیم می شناسم و از زمانی که وی به عنوان ریاست دانشگاه آزاد اسلامی انتخاب شد، شاهد پیشرفت روز افزون دانشگاه ازاد اسلامی بوده ایم. چند روز پیش خبر برگزیده شدن دکتر میرزاده به عنوان ریاست هیئت امنای انجمن آسایهل را مشاهده کردم ، این افتخار بزرگی برای کشور ایران است.

وی افزود: با توجه به شناختی که از دکتر میرزاده دارم ضمن تبریک به وی در زمینه این انتخاب، امیدوارم این موفقیت فرصتی برای تبادلات علمی بیشتر در دانشگاه های بین المللی عضو انجمن آسایهل فراهم شود و تبادل استاد و دانشجو در این زمینه تحقق پذیرد . همچنین باید از فرصت حضور دکتر میرزاده در این نهاد علمی معتبر استفاده کرد تا فعالیت های لازم جهت جذب دانشجویان غیر ایرانی از کشورهای عضو برای دانشگاه آزاد اسلامی ، تحقق پذیرد .

وی اضافه کرد: این انجمن شامل 236 دانشگاه و موسسه آموزشی عالی از کشور های اروپایی، آسیایی، اقیانوسیه و آمریکا است و بدون شک فرصت مناسبی جهت افزایش همکاری های بین المللی و تبادل علم با دانشگاه های برتر جهان است. من معتقدم باید اساتید و اعضای هیات علمی و کارکنان و حتی دانشجویان در این زمینه تلاش و مشارکت داشته باشند تا بتوانند به مطرح شدن نام کشور عزیزمان کمک کنند.

دکتر ابهری در پایان تاکید کرد: من معتقدم دکتر میرزاده به عنوان یکی از چهره های فرهنگی و علمی کشور شناخته می شوند و با توجه به سابقه درخشان مدیریت وی می توان آینده ای روشن در جهت ترویج و توسعه موسسات آموزشی، تعامل با دانشگاه های بین المللی در حوزه های مختلف آموزشی، اجتماعی و فرهنگی و... را در این زمینه پیش بینی کرد.

701

کد خبر: 711293

وب گردی

وب گردی