گسترش آموزش مجازی در دانشگاه آزاد اسلامی، گامی موثر در راستای تحقق اهداف انجمن آسایهل

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار با اشاره به انتخاب دکتر میرزاده به عنوان ریاست هیئت امنای انجمن آسایهل گفت:انتخاب دکتر میرزاده ، انتخاب درست و به جایی بوده است زیرا یکی از اهدافی که انجمن آسایهل و دانشگاه های عضو آن دنبال می کنند، گسترش آموزش مجازی است که در کشور های پیشرفته مدت ها است که آغاز شده اما از آغاز آموزش مجازی در کشورهای عضو آسایهل چند سال می گذرد، دانشگاه آزاد اسلامی نیز از طریق راه اندازی دانشگاه مجازی توانسته است یک گام موثر در این زمینه بردارد.

دکتر طاهره میرساردو در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز با توجه به موفقیت اخیر دانشگاه آزاد اسلامی در انجمن آسایهل گفت: انجمن آسایهل اتحادیه بین المللی موسسات جنوب شرقی آسیا است که از سال 1956 باهدف توسعه آموزش عالی و افزایش کیفیت آموزشی در کشور تایلند تشکیل شد.

وی ادامه داد: هدف این انجمن آن است که از طریق کمک متقابل کشورها به یکدیگر در عرصه آموزش بتوان یک جایگاه بین المللی کسب کرد زیرا امروزه در دنیایی زندگی می کنیم که شاهد روز افزون پیشرفت علم هستیم، این انجمن معتقد است که نسل آینده نیازمند کسب آموزش از روش های مختلف است تا آمادگی لازم جهت اداره امور جامعه را داشته باشند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار افزود: در ادامه این انجمن به این نتیجه رسید که جوانان و افراد مستعد به فناوری های روز باید شناخته شوند و در این زمینه لازم است دانشگاه ها یک اتحادیه را تاسیس کنند تا به وسیله آن بتوانند به یکدیگر کمک کنند تا در دنیایی که به شدت در حال حرکت است، نسل های آینده کشور های جنوب شرق آسیا، از سایر کشور های پیشرفته عقب نمانند و بستر حرکت،شرایط آموزش ، کسب مهارت و تجارب را برای آن ها فراهم کنند.

وی با اشاره به انتخاب دکتر میرزاده به عنوان ریاست هیئت امنای این انجمن افزود: لازم است انتخاب دکتر میرزاده به عنوان ریاست هیئت امنای این اتحادیه را به جامعه علمی ایران به ویژه دانشگاه آزاد اسلامی تبریک بگویم انتخاب دکتر میرزاده ، انتخاب درست و به جایی بوده است زیرا یکی از اهدافی که انجمن آسایهل و دانشگاه های عضو آن دنبال می کند، گسترش آموزش مجازی است که در کشور های پیشرفته مدت ها است که آغاز شده اما از آغاز آموزش مجازی در کشورهای عضو آسایهل چند سال می گذرد، دانشگاه آزاد اسلامی نیز از طریق راه اندازی دانشگاه مجازی توانسته است یک گام موثر در این زمینه بردارد.

دکتر میرسارو تاکید کرد: در این زمینه لازم است به توانمندی های دکتر میرزاده اشاره کرد، دکتر میرزاده در طول دوره مدیریت خود توانسته اند واحد های مختلف دانشگاه آزاد اسلامی در کشور را به خوبی مدیریت کنند و تمامی تلاش خود را در جهت مطرح کردن دانشگاه آزاد اسلامی نه تنها در ایران بلکه در سطح جهانی انجام داده اند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان بزرگترین دانشگاه حضوری جهان شناخته می شود و در کشور های مختلفی شعبه دارد همین امر بیانگر آن است که دانشگاه آزاد اسلامی با مدیریت دکتر میرزاده از پتانسیل بالایی در زمینه جذب دانشجویان خارجی و تحصیل آن در کشور ایران برخوردار است .

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار با اشاره به نحوه شکل گیری انجمن آسایهل گفت: همان طور که می دانید این اتحادیه در سال 1956 شکل گرفت و 210 عضو داشت به طوری که 8 دانشگاه ایرانی شامل دانشگاه تهران، دانشگاه امیرکبیر و دانشگاه صنعتی شریف و... عضو آن بودند و در حال حاضر 239 عضو دارد در صورتی که دانشگاه آزاد اسلامی قبل از عضویت این دانشگاه ها، عضو این اتحادیه شده بود. در دو سال پیش در واحد خوراسگان اصفهان این نشست برگزار شد و نتایج خوبی در زمینه شناساندن این اتحادیه به سایرین و معرفی پتانسیل های دانشگاه آزاد اسلامی برای دانشجویان ایرانی و غیر ایرانی را در پی داشت.

وی تاکید کرد: امسال نیز شاهد آن بودیم اعضای این انجمن به دکتر میرزاده رای دادند مطمعنا اعضای عضو این اتحادیه بر اساس بررسی و ارزیابی ها در زمینه رتبه علمی، پژوهشی و آموزشی وی را انتخاب کرده و دریافته اند دانشگاه آزاد اسلامی یکی از دانشگاه های برتر است و مدیریتی قوی آن را هدایت می کند. بنابراین با توجه به توانمندی دکتر میرزاده وی را با اکثریت آرا به عنوان ریاست هیئت امنای انجمن انتخاب کردند.

701

کد خبر: 711299

وب گردی

وب گردی