طراحی نرم‌افزاری برای اشتراک‌گذاری دسک‌تاپ از سوی متخصصان ایرانی

تیمی از متخصصان ایرانی طی تلاشی چند ساله موفق به تولید نرم‌افزاری برای به اشتراک‌گذاری دسک‌تاپ شدند که صفر تا صد تکنولوژی‌های آن داخلی بوده و کیفیت آن در مقایسه با نمونه‌های خارجی بسیار مطلوب است.

به گزارش ایسکانیوز، شاهین عشایری، عضو تیم طراحی my webmachin با اشاره به پیشرفت لحظه به لحظه تکنولوژی اظهار کرد: در راستای پیشرفت روزافزون فناوری و از بین رفتن محدودیت‌های جغرافیایی یکی از چالش‌هایی که در حوزه IT نمودِ زیادی پیدا می‌کند، امکان به اشتراک‌گذاری دسکتاپ است. این دسته از محصولات در حوزه نرم‌افزار بسیار استراتژیک و دارای اهمیت هستند، به طوری که موجب شده‌اند تا شرکت‌ها و سازمان‌های داخلی، دست به دامان شرکت‌های خارجی شده و هزینه‌های هنگفتی را نیز متحمل شوند که برخی از آن‌ها به خاطر مسائل سیاسی از جمله تحریم و کارشکنی غربی‌ها نتیجه خوبی به همراه نخواهند داشت.

وی با اشاره به لزوم بومی‌کردن دانش علم و فناوری، گفت: قرارداد با شرکت‌هایی که بر طبق سیاست بیگانگان رفتار می‌کنند و هر زمانی که سیاست دولتشان اقتضا کنند، پشتیبانی خود را قطع کرده و ضرر زیادی را به شرکت‌ها و ارگان‌های داخل کشور تحمیل می‌کنند، هزینه‌بر است (مانند نرم‌افزار teamViewer که بر طبق سیاست‌های اتحادیه اروپا سایت خود را به روی ایران بسته است و احتمال می‌رود که به زودی سرویس‌های خود را نیز به روی ایران ببندد)، از سویی دیگر ساخت چنین محصولاتی بسیار مشکل و پرخرج است.

این محقق ادامه داد: در جهت پاسخگویی به این نیاز و در راستای اقتصاد مقاومتی ما به صورت تیمی از متخصصین داخلی تلاش چند ساله کرده‌ایم و موفق به تولید محصولی به نام myWebMachine شدیم که کیفیت این محصول در مقایسه با نمونه خارجی بسیار مطلوب است.

عشایری افزود: این محصول به صورت کامل در ایران تولید شده و از صفر تا صد تکنولوژی‌های آن داخلی است. هدف از ساخت آن علاوه بر رفع نیازهای داخلی، صادرات نیز بوده است و به خاطر مسائل بین‌المللی تا به امروز موضوع پیاده‌سازی آن توسط نیروهای متخصص داخلی در رسانه‌ها به میان نیامده بود و جالب اینجاست که به دلیل ساختار قابل توجه و برتری تکنولوژیکی برخی از شرکت‌های خارجی برای رفع چالشهایشان این محصول را برگزیده‌اند و در حال استفاده از آن هستند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از خصوصیات منحصر به فرد myWebMachine امکان سفارشی‌سازی آن بر طبق نیازهای مشتری است که خودش را از تمامی محصولات مشابه متمایز می‌کند و برتری چشمگیری را برایش به ارمغان می‌آورد. کاربران ایرانی می‌توانند برای استفاده رایگان و مشاهده این محصول به بخش کاربران فارسی زبان وبسایت www.myWebMachine.de مراجعه کنند.

عشایری درمورد مزیتهای این نرم‌افزار در مقایسه با نرم‌افزارهای مشابه اظهار کرد: یک ویژگی مهم این است که کار طراحی و ساخت نرم‌افزار در داخل انجام شده است و عملاً امکان قطع سرویس و فشار تحریم‌ها وجود ندارد و کاربران می‌توانند به صورت رایگان از آن استفاده کنند. در حال حاضر اگه به سایت محصول teamViewer که بزرگترین رقیب ما است، مراجعه کنید، خواهید دید که سایت را به روی ایرانی‌ها بسته‌اند و احتمال می‌رود خدماتشان را هم به زودی به روی ایران ببندند. ما این موضوع را از مدتها قبل پیش‌بینی کرده‌ایم و یکی از اهداف ما نیز ساخت جایگزینی برای این محصولات مشابه بوده و هست. علاوه بر این، myWebMachine نسبت به رقبا از نظر فنی مزیتهای زیادی دارد که یکی از آنها انعطاف پذیر بودن آن است که می‌تواند در هر سناریویی کاربرد داشته باشد، از جمله اجاره نرم‌افزارهای ساخت شرکتها در بستر ابری، چت صوتی و تیمی، استفاده در سناریوهای آموزش از راه دور، پشتیبانی نرم‌افزاری و بسیاری از موارد دیگر که توضیح در مورد آنها زمان زیادی را می‌طلبد.

منبع: ایسنا

205/200

کد خبر: 711334

وب گردی

وب گردی