دبیرکل ستاد هفته پژوهش:هفته پژوهش نشان دهنده نقش موثر پژوهشگران در کشور است

محمدیان رئیس ستاد هفته پژوهش و سرپرست پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش علاوه بر انجام فعالیتهای پژوهشی باید موجبات پژوهش نیز فراهم کند.

مراسم بزرگداشت هفته پژوهش و تجلیل از پژوهشگران برگزیده فرهنگی صبح امروز با حضور محمدیان، رئیس ستاد هفته پژوهش و سرپرست پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش و عصاره دبیرکل ستاد هفته پژوهش برگزار شد.

محمدیان ضمن عرض خیرمقدم به پژوهشگران برگزیده فرهنگی اظهار داشت: همواره کسانی در اقدامات خود دچار شک می شوند که شرایط روزگارشان را به درستی نشناسند و کسانی که به نیازهای اجتماعی و فرهنگی خود آگاه هستند هیچگاه در انجام کارهایشان دچار تردید نمی شوند. پژوهش و تحقیق در واقع باعث شناخت و نگاشت مسائل روز و پیش بینی راهکارهای مناسب برای آینده می شود. به همین دلیل از لوازم اساسی وزارت آموزش و پرورش، شناخت ضرورتهای این وزارتخانه است.

او افزود: از آنجایی که یک اقدام کوچک در این دستگاه بر عده زیادی از افراد تاثیر می گذارد باید انتخابهای درست و سیاست های مناسب را به درستی بدانیم. انتظار ما از پژوهش این است که آینده را برایمان روشن کند تا به این واسطه بتوانیم راه درست را انتخاب کنیم؛ چرا که تصمیمهای بهینه لازمه پژوهش است.

او در ادامه گفت: دستگاه تعلیم و تربیت کشور، اگر بتواند ملتی واحد را شکل دهد بی شک می تواند دولتی کارآمد را نیز تشکیل دهد چرا که انتظار همه از آموزش و پرورش تامین بهداشت فردی، محیطی، روانی و اجتماعی مناسب دانش آموزان است و از این به بعد وزارتخانه انتظار می رود در همه مسائل از سیاست تا ورزش را آنطور که باید باشد تبلیغ کنند. به همین دلیل است که هفته پژوهش برای ما مهم است.

محمدیان خاطر نشان کرد: ما باید به پژوهش های داخل مدرسه ها نیز اهمیت بدهیم و نباید از یک دانش آموز انتظار پژوهش های دانشگاهی را داشته باشیم چرا که ما ادبیات و شیوه پژوهش دانش آموزی بسیار متفاوت است.

عصاره دبیرکل ستاد هفته پژوهش اظهار کرد: هفته پژوهش نشان دهنده نقش موثر پژوهشگران در کشور است. این هفته به درستی مبین اهمیت انجام تحقیق و پژوهش در کشور است. تجربه برگزاری این مراسم در سالهای گذشته نشان داد که در میان پژوهشگران شور و انگیزه خاصی وجود دارد.

وی در ادامه یادآور شد: توسعه فرهنگ پژوهش از سطح ستاد تا مدرسه و همچنین تدوین سیاستها و برنامه های علمی پژوهشی از مهمترین اهداف این مراسم است.

تجلیل از پژوهشگران برتر، معرفی و تقدیر از پایان نامه ها و طرح های نوآور و ارتقای سطح پژوهش و بهبود آن از دیگر اهداف برگزاری این مراسم است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: امید است، با بهره گیری از تجربه های این هفته و یافته های علمی در سالهای آینده شاهد به کرسی نشاندن این تلاش ها باشیم و با پرورش دانش آموزان و با پشتکار و کارآمد در عرصه علمی موفقیت های فراوانی را به دست آوریم.

200/203

کد خبر: 711346

وب گردی

وب گردی