روایتی از دیدار ابولحسن صبا با امام موسی صدر

خاطرات آیت الله سید مرتضی مستجابی از دیدار ابوالحسن صبا و امام موسی صدر که در کتاب «یاران موفق»، آمده است.

به گزارش ایسکانیوز، در بخشی از کتاب «یاران موافق» نوشته آیت الله سید مرتضی مستجابی، پسر عموی امام موسی صدر، به دیدار امام موسی صدر با ابوالحسن صبا استاد موسیقی ایرانی، آهنگ‌ساز و نوازندهٔ سرشناس اشاره شده است، در این بخش مستجابی اینگونه روایت می کند:

یه بار مرحوم ابوالحسن صبا برای آقا موسی پیام داده بود. شاید هم بیشتر از یک مرتبه که من میخواهم شما را ببینم. هنوز آقا موسی لبنان نرفته بود که آیا میتونی در اصفهان جایی تهیه کنی تا ما (ابوالحسن صبا و آقا موسی) چند روز بیاییم اونجا... تقلا کردم و یه باغی کنار زاینده رود با وسایل اقامت تهیه شد. بعد این دونفر رو وعده گرفتم و اومدند و چند روزی اونجا بودند. خب اشخاصی هم که مطابق میل این دونفر بودند، می اومدند و می رفتند. بعد از چند روز دوست نداشتند از هم دور بشند ...

من گاهی سر می زدم و می دیدم که مثل دو یار و دوست نزدیک باهم صحبت میکردند. همش هم بحث موسیقی نبود، یا حرف های بی فایده و وقت گذرانی نبود. بحث انسانیت و کمال بود ...از مراتب عشق و عرفان می گفتند ... یادم هست بیشتر ابوالحسن صبا میگفت و آقا موسی گوش میکرد و چون از نظر سنی خیلی تفاوت داشتند، آقا موسی احترام خاصی به او میگذاشت ... عقیده من اینه که ابوالحسن صبا از نظر اخلاقی به اندازه ای بالا بود که هنرش در مقابل اخلاقش چیزی نبود ...

گزیده ای از کتاب «یاران موفق»، خاطرلات آیت الله مستجابی، شهر اصفهان از کتاب فروشی عترت به نشانی خیابان حافظ- جنب سینمای فرهنگیان- مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان- تلفن 093132209948 تهیه کنید.
به گزارش ایسکانیوز، سید موسی صدر (زادهٔ ۱۴ خرداد ۱۳۰۷ در قم – ناپدیدشده در ۹ شهریور ۱۳۵۷ در لیبی) ، مرجع دینی و سیاسی شیعیان بود که پس از هجرت از ایران به لبنان، مجلس اعلای شیعیان لبنان را تأسیس کرد و رهبری فکری و سیاسی شیعیان این کشور را عهده‌دار شد. او در میان شیعیان به «امام موسی صدر» مشهور است.

504

کد خبر: 711362

وب گردی

وب گردی