صادق خرازی: نگذاریم اندیشه دانشجو و دانشگاه به سوی قهر و جدایی کشیده شود

رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان گفت: دانشگاه سرای فکر و اردوگاه اندیشه جامعه است و نباید گذاشت که این تفکر و اندیشه دانشجو، دانشگاه و استاد به سوی قهر، سردی و جدایی کشیده شود که اگر چنین شود آن روز روز بدبختی، تباهی و شکست آرمان‌های انقلاب اسلامی است.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر سیدمحمدصادق خرازی در آیین افتتاح و آغاز کار انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد اظهار کرد: جامعه ای که آزاد، برنا، تاثیرگذار و تاثیرپذیر است با آزادی اندیشه و آزادی بیان ممزوج شده و پیوند دارد.

خرازی افزود: بنیانگذار تفکر اندیشه رهبر عظیم الشان انقلاب در دانشگاه‌ها بودند؛ امام بزرگوار، رهبر عظیم الشان و بسیاری از بزرگان این سرزمین به موقعیت دانشگاه، دانشجو و استاد به عنوان امری اساسی نگاه کردند و آزادی را پدیده ای مقدس برشمردند.

رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان اظهار کرد: آرمان‌های بزرگ بشریت و انسانیت در چنین محافل علمی و فکری تجلی می‌یابد.

خرازی با بیان اینکه دانشجو باید قدرت نقادی داشته باشد، بیان کرد: آزادی بیان در وجود و نهاد انقلاب اسلامی تجلی پیدا کرده بود و اگر بخواهیم آزادی اندیشه بدون آزادی بیان ادامه یابد، خفقان ایجاد می‌شود و دانشجو و جامعه قدرت مانوری برای نقادی ندارد.

رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان افزود: اگر بخواهیم به صورت اصولی و مبنایی نگاه کنیم یکی از مهمترین و اصیل ترین بخش هایی که می تواند به صورت قدرتمند و تعیین کننده جلو فساد را بگیرد، چشمان تیزبین نهادهای مدنی در جامعه است.

خرازی دانشجویان را چشمان تیزبین جامعه خواند و اظهار کرد: یکی از مهمترین چشمان تیزبین نهادهای مدنی همین دانشگاه و انجمن های اسلامی دانشجویان هستند که در طول تاریخ 60 ساله ایران به وجود‌ آمده است.

وی با بیان اینکه هر جامعه ای برای آزادی مفاهیم خاص خود را دارد، خاطرنشان کرد: آزادی چارچوب‌های خاص خودش را دارد و هر جامعه ای نیز برای آزادی مفاهیم خاص خود را تعریف کرده است.

وی افزود: اگر قدرت بینش، آگاهی و دیدن از مردم، دانشجو، روحانیت و ... گرفته شود، تلخی، سردی و بدبختی بر آن جامعه هویدا خواهد شد.

رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان گفت: مهمترین دغدغه استاد و دانشجو امنیت است که این امنیت باید برای برنایی و هوشیاری جامعه تامین شود.

وی افزود: همانگونه که حوزه‌های علمیه باید استقلال خود را برای بقای جامعه داشته باشند، دانشگاه نیز باید با همین محوریت و همین مدار در منظومه آزادی گام بردارد.

رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان گفت: وقتی می گوییم دانشگاه، دانشجو و استاد باید آزادانه مسائل کشور را ببیند و سخن بگوید مفهومش این نیست که چنین آزادی مبانی باعث سست شدن امنیت ملی شود.

وی گفت: زمانی ما می توانیم بگوییم که پایه های استقلال، آزادی و امنیت ملی ما مستحکم است که دانشجو و دانشگاه قدرت بیان و قدرت ایستادگی خودش را داشته باشد و بر جنبش دانشجویی هیچ گاه نباید میرایی حاکم شود بلکه باید همواره ایستایی، مقاومت و استمرار و حمایت از جنبش دانشجویی بتواند تعیین کننده باشد.

خرازی خاطرنشان کرد: در دانشگاه یک سو مطهری فیلسوف عالی مقام حضور داشت و در سوی دیگر بازرگان و شریعتی بودند که آنان با هم در تعالی فکر دانشگاه گام‌های اساسی برداشتند.

وی با تاکید بر سخنان مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: نمی توان گفت دانشجو نباید سیاسی باشد که رهبر جامعه نیز در سخنان خود از افرادی که چنین تفکری دارند انتقاد کرده است.

در این مراسم آهنگ «داره یار میاد» با صدای سلمان تقدیسی که به مناسبت سفر پربرکت مقام معظم رهبری به استان خراسان شمالی ساخته شده بود به صورت پلی بک اجرا شد و کیکی که به مناسبت افتتاح دفتر انجمن اسلامی دانشجویان تهیه شده بود، توسط دکتر خرازی بریده شد.

کد خبر: 711400

وب گردی

وب گردی