مدیر‌کل برنامه‌ریزی و امور اقتصاد دانش‌بنیان واحد رودهن : تغییر واحد پولی کشور تاثیری بر اقتصاد ندارد

مدیر‌کل برنامه‌ریزی و امور اقتصاد دانش‌بنیان واحد رودهن عنوان کرد: تغییر واحد پولی کشور به طور عملی هیچ گونه تاثیری را بر اقتصاد نخواهد داشت.

سید فرزاد هاشمی، مدیر‌کل برنامه‌ریزی و امور اقتصاد دانش‌بنیان واحد رودهن در گفت و گو با ایسکانیوز تاثیر تغییر واحد پولی ایران بر اقتصاد کشور را اینگونه بیان کرد: تغییر واحد پولی کشور به طور عملی هیچ گونه تاثیری را بر اقتصاد کشور نخواهد داشت زیرا تغییر واحد پولی به صورت اسمی با تغییر همراه شده در صورتی که از لحاظ کیفی هیچ گونه تغییری را نخواهد داشت.

وی در ادامه گفت: تغییر واحد پولی کشور به تومان هیچ گونه تاثیری را در متغیرهای واقعی مانند درآمد ملی، نرخ بهره، نرخ تورم و نرخ اشتغال نخواهد داشت.

هاشمی اظهار داشت: زمانی که تغییر در شاخص قیمت را بین 2 سال متوالی محاسبه می کنیم این محاسبه تفاوتی ندارد که به تومان و یا به ریال باشد زیرا زمان محاسبه نرخ رشد تغییر واحد پول در آن بی معنا است.

مدیر‌کل برنامه‌ریزی و امور اقتصاد دانش‌بنیان واحد رودهن در پایان گفت: براساس صحبت های کمیجانی، قائم مقام بانک مرکزی تغییر واحد پولی کشور صرفا جهت احترام به عرف جامعه و رفتار اقتصادی کشور انجام شده است.

101/401

کد خبر: 711418

وب گردی

وب گردی