چرا دونالد ترامپ سازمان "سی‌.آی‌.ای" را تحقیر می‌کند؟

دونالد ترامپ در پاسخ به سازمان "سی‌.آی‌.ای" که مدعی شده بود روسیه در جریان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از او حمایت کرده است، با یادآوری یکی از اشتباهات گذشته این سازمان، آن را تحقیر کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از سی‌ان‌ان، در یک پاسخ محکم و تحقیر کننده به گسترش ادعاهای مبنی بر وجود یک عملیات جاسوسی از سوی روسیه برای تاثیر بر نتیجه انتخابات آمریکا، دونالد ترامپ ریسک جنگ زودهنگام با سازمان سی‌.آی‌.ای را پذیرفت.

دونالد ترامپ در پاسخ به این ادعا گفت: این‌ها همان افرادی هستند که گفته بودند صدام حسین سلاح کشتار جمعی دارد. انتخابات مدت‌ها پیش تمام شده است و آراء الکترال به شیوه‌ای تاریخی نتیجه آن را تعیین کرده است. حالا بهتر است اجازه دهید تا کشور دوباره به "آمریکای بزرگ" تبدیل شود.

درحالی که رئیس مورد نظر ترامپ در این سازمان که در زمان جورج بوش تعیین شده بود، مدت‌ها پیش تغییر کرده است و تاکنون تغییرات فراوانی در این سازمان صورت گرفته است. ترامپ علیرغم این موضوع، نوک پیکان را به سوی یکی از اشتباهات سال‌ها پیش این سازمان نشانه گرفته است.

ترامپ با این حرکت تلاش کرد، بحث درباره اتهام دخالت روسیه در انتخابات آمریکا را به بحث درباره اشتباه چند سال قبل این سازمان در قبال صدام حسین تبدیل کند. از طرفی کمپین حمایت از ترامپ تلاش می‌کند تا با ایجاد شبهه نسبت به سازمان سی‌آی‌ای، فکری به حال نگرانی خود نسبت به ادعاهای اخیر این سازمان جاسوسی کند.

خبرنگار سی‌ان‌ان گزارش داد رئیس جمهور تازه آمریکا یکبار در هفته با سازمان سی‌آی‌ای جلسه مشترک برگزار می‌کند. به گزارش این خبرگزاری چندین منبع تاکنون اظهار داشته اند روسیه به صورت جدی بر روی هک سیستم انتخاباتی آمریکا سرمایه‌گذاری کرده است. لذا به علت وجود بیش از یک منبع درباره حمایت روسیه از دونالد ترامپ در جریان رقابت‌های انتخاباتی آمریکا، می‌توان در قبال بی‌مبنا نبودن ادعای سی‌آی‌ای مبنی بر هدایت انتخابات به نفع دونالد ترامپ اطمینان حاصل کرد.

روز جمعه بعضی از مقامات آمریکا ادعا کردند افرادی را شناسایی کرده‌اند که ایمیل‌های جان پودستا و هیلاری کلینتون را از طرف دولت روسیه به ویکی‌لیس تحویل داده‌اند.

دونالد ترامپ بارها تکرار کرده که هیچ مدرکی مبنی بر تلاش ولادیمیر پوتین برای دخالت در انتخابات آمریکا وجود ندارد. این در حالی است که ترامپ تلاش می‌کند روابط خوبی با پوتین برقرار کند.

ترامپ گفت: من باور نمی‌کنم! من باور نمی‌کنم که آن‌ها دست به چنین‌کاری بزنند!

او در ادامه سخنان خود، ادعای سازمان سی‌آی‌ای مبنی بر دخالت روسیه در انتخابات را براساس اهداف سیاسی دانست.

ترامپ نسبت به هرگونه سخنی مبنی بر ناعادلانه بودن پیروزی‌اش در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به‌‌شدت حساس است. به ویژه درباره پیروزی او با استفاده از آراء غیرقانونی که بارها ادعای آن تکرار شده است.

روز جمعه باراک اوباما دستور داد بازنگری مجددی دربار هک سیستم‌های انتخاباتی آمریکا از 2008 تاکنون صورت پذیرد.

روسیه نیز با رد ادعای دخالت در انتخابات آمریکا، خواهان افشای اسناد و مدارک مربوط به انجام اینکار توسط سازمان سی‌آی‌ای شده است.

303/300

کد خبر: 711428

وب گردی

وب گردی