احیای جشنواره ملی رویش در دولت یازدهم/ حضور دانشجویان غیر ایرانی برای نخستین باردر جشنواره رویش

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با اشاره به اینکه در دولت قبل فالیت های فرهنگی به خصوص برگزاری جشنواره رویش مغفول مانده بود گفت: خوشبختانه در این دولت میزان فعالیت کانون های فرهنگی، هنری و اجتماعی نسبت به قبل دو برابر شده است بطوریکه نخستین بار شاهد حضور دانشجویان غیر ایرانی در این جشنواره هستیم.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر سید ضیاء هاشمی معاون فرهنگی،اجتماعی وزارت علوم،تحقیقات و فناوری صبح امروز در نشستی خبری به تشریح ششمین جشنواره دانشجویی رویش اشاره کرد و گفت: این جشنواره از فردا تا روز چهارشنبه در دانشگاه امیرکبیر در شاخه های فرهنگی، هنری، اجتماعی، برگزار می شود و دانشجویان سراسر کشور در این جشنواره شرکت می کنند.

وی افزود: این جشنواره برای عرضه آثار فرهنگی و هنری دانشجویان سراسر کشور تبیین شده است که در سالهای ۹۰ به بعد با قدری بی توجهی برگزار شد که با آغاز کار دولت تدبیر و امید توجه مضاعفی به فعالیت های فرهنگی، هنری و دینی دانشجویان شد و باعث شد که پنجمین جشنواره دانشجویی رویش در شیراز برگزار شود.

وی با ابراز خرسندی از استقبال کانون های دانشجویی از این جشنواره ، خاطر نشان کرد : در این دوره، آثار ارسالی نسبت به دوره پنجم ۳۰ درصد رشد داشته است و مشارکت کانون های دانشجویی در مقایسه با جشنواره دوره پنجم بسیار خوب بوده است، بطوریکه دانشگاه امیرکبیر برای دومین بار میزبانی این جشنواره را برعهده دارد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم با اشاره به اینکه در این دولت میزان فعالیت های کانون های فرهنگی و اجتماعی نسبت به قبل دو برابر شده است ادامه داد : ۱۱۴ دانشگاه در این جشنواره شرکت کرده اند و دانشجویان آثار خود را در زمینه های فرهنگی، هنری، ادبی، دینی و مذهبی ارائه کرده اند.

وی خاطرنشان کرد:۱۱ هزار برنامه در بخش های مختلف هنری، دینی، فرهنگی، اجتماعی توسط دانشجویان در این دوره ارائه شده است و در نهایت ۱۳۰۰ کانون فرهنگی، هنری، دینی و مذهبی، ادبی، در این دوره شرکت کرده اند به طوری که بیش از ۱۳۰ اثر در حوزه تئاتر و بیش از ۱۰۰ اثر در حوزه فیلم کوتاه و انیمیشن به جشنواره ارسال شده است.

هاشمی با بیان اینکه در کل کشور بیش از ۳ هزار و ۱۰۰ کانون فرهنگی فعال حضور دارند که در کانون های اجتماعی، فرهنگی، ادبی، هنری، دینی و مذهبی فعالیت می کنند گفت: کانون های دانشجویی اجتماعی در زمینه ایران شناسی، گردشگری، محیط زیست، آسیب های اجتماعی، هلال احمر و خیریه فعال هستند و کانون های فرهنگی-دانشجویی در زمینه های خبر و رسانه، اندیشه، حوزه های فرهنگی و کارآفرینی فعالیت می کنند ضمن اینکه کانون های هنری دانشجویان نیز در زمینه های فیلم، عکس، نمایش، هنرهای تجسمی و صنایع دستی فعالیت دارند.

گفتنی است: کانون های ادبی در زمینه های کتابخوانی و کانون های دینی و مذهبی در زمینه های قرآن و عترت، حجاب و عفاف، نشر ارزش های دفاع مقدس و هیات های مذهبی نیز به طور ویژه فعالیت دارند.

وی با اشاره به حضورکانون بنام مهدویت گفت: در جشنواره رویش سه نفر از کارشناسان فعال فرهنگی-اجتماعی دانشگاه های کل کشور معرفی می شوند. همچنین سه نفر از برگزیدگان شورای هماهنگی حوزه های هنری معرفی خواهند شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم ادامه داد: با توجه به مشارکت ۸۲ دانشگاه در بخش نمایشگاهی، ۵ غرفه نیز به عنوان غرفه برتر برگزیده خواهند شد.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را افزایش مشارکت دانشجویان در عرصه فرهنگی و اجتماعی عنوان کرد.

هاشمی در پایان به حضور دانشجویان غیر ایرانی برای نخستین باردر جشنواره خبر داد و افزود: امسال بخش میهمان نیز به جشنواره اضافه شده و دانشجویان غیر ایرانی شاغل به تحصیل از ۶ دانشگاه تهران، فردوسی، علامه طباطبایی، شهید بهشتی، امام خمینی قزوین و امیرکبیر در این جشنواره حضور دارند.

بنا به گفته معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم مجموعه کارگاه و پنل های آموزشی در حوزه های فیلم، محیط زیست و فضای مجازی وهمچنین کارگاهی در زمینه پیشگیری از آسیب سوء مصرف مواد مخدر با همکاری سازمان مبارزه با مواد مخدر برگزار خواهد شد.

گفتنی است آثار برتر در اختتامیه جشنواره که در روز چهارشنبه ۲۴ آذرماه در دانشگاه امیرکبیر برگزار می شود، معرفی و تقدیر خواهند شد.

204/200

کد خبر: 711429

وب گردی

وب گردی