انهدام گروهک وابسته به داعش در شمال لبنان

مسئولان امنیتی لبنان موفق به شناسایی و انهدام یک گروهک تروریستی وابسته به داعش در شمال این کشور شدند.

به گزارش ایسکانیوز به نوشته روزنامه "عکاظ" عربستان، مسئولان امنیتی لبنان در عملیات جدیدی موفق به شناسایی و بازداشت شش عضو گروهکی تروریستی وابسته به داعش در شمال این کشور شدند.

چهار عضو این گروهک، لبنانی و دو تن دیگر سوری بودند.

در تحقیقات اولیه مشخص شد که گروهک مذکور در حال آماده سازی خود جهت اجرای دو عملیات انتحاری علیه پایگاه‌های امنیتی در شمال این کشور و برخی اقدامات خرابکارانه در مراکز غیرنظامی بوده است.

از سوی دیگر، عمار حوری، عضو فراکسیون المستقبل لبنان در مورد مساله تشکیل کابینه در این کشور با اشاره به اینکه همه خواستار تشکیل دولت در اسرع وقت هستند،‌ اظهار داشت: تاخیر در تشکیل کابینه مربوط به پست‌ها نیست بلکه به "بخل سیاسی" باز می‌گردد که برخی در پیش گرفته‌اند.

سعد حریری، نخست وزیر مکلف لبنان نیز با ابراز اطمینان نسبت به موفقیت در تشکیل کابینه در آینده‌ای نزدیک تاکید کرد: تلاش‌های بسیاری برای در اولویت قرار گرفتن منافع ملی در مقایسه با دیگر منافع در حال انجام است.

ماریو عون، ‌وزیر سابق لبنان نیز گفت: تلاش‌ها برای تشکیل کابینه متوقف نشده اما گره کوچکی درباره کیفیت پست سلیمان فرنجیه، رئیس جریان "المرده" وجود دارد.

عون با تاکید بر اینکه "جریان آزاد ملی" با کسب هر وزارتی از سوی المرده مخالف نیست، افزود: بحث تبادل برخی پست‌ها میان نبیه بری،‌ رئیس پارلمان و حریری مطرح است.

منبع: ایسنا

306/300

کد خبر: 711449

وب گردی

وب گردی