کاشت بیش از 70 هزار بذر بلوط درطرح ملی جنگلانه امسال کهگیلویه وبویراحمد

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویر احمد با اعلام این خبر گفت :دراین طرح ملی بیش از 5 هکتار از اراضی منابع ملی منطقه حفاظت شده دنا که قبلا دچار حریق شده بودبه زیر کاشت بذر بلوط رفت.

به گزارش ایسکانیوز،طرح ملی جنگلانه (طرح مشارکتی کاشت بذر در جنگل های ایران) همزمان با سراسر کشور در نوزدهمین روز از آذر ماه 95 در منطقه حفاظت شده دنای شرقی اجرا شد.
سید اسدالله هاشمی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان در این خصوص گفت : این طرح ملی که سومین سال متوالی اجرای خودرا پشت سر می گذارد, در ادامه روند اجرای خود امسال , بیش از 70 هزار بذر بلوط در منطقه حفاظت شده دنای شرقی رو به روی روستای ده برآفتاب کاشت شده است.
وی به چرایی انتخاب این منطقه اشاره کرد و گفت: کندی رشد بذر بلوط که طی40 تا 50 سال طول می کشد تا به دانه بنشیند نیاز به حفاظت بیشتر دارد که این امر در منطقه حفاظت شده بهتر محقق می شود , از طرفی برنامه های بلند مدت این اداره کل در احیای جنگل های مناطقی که دچار حریق شده اند باعث انتخاب این منطقه شده است.
هاشمی افزود : در این طرح ملی, طی یک روز بیش از 5 هکتار از اراضی منابع ملی رو به روی روستای ده برآفتاب که قبلا" دچار حریق شده بود به کاشت بذر بلوط اختصاص داده شد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان درادامه ضمن تقدیراز تشکل زیست محیطی مردمی نهضت سبز زاگرس به خود جوش بودن مشارکت کنندگان در این طرح اشاره کرد وافزود: دراین طرح علاوه بر ادارات کل و شهرستانی محیط زیست ,منابع طبیعی,فرمانداری وتنی چند از اعضای شورای شهر یاسوج بیش از 100 نفراز اعضای تشکل های زیست محیطی مردم نهاد حضور داشتند.
این طرح همزمان در شهرستانهای دیگر استان شامل کچساران ,باشت ودنا نیزاجرا شده است. .
کهگیلویه و بویراحمد باوسعتی معادل 2/16264 کیلومتر مربع , یک درصد ازخاک و جمعیت میهن , 10درصد از منابع آبی, 20درصداز جنگل های زاگرس7درصداز14میلیون هکتار جنگل های طبیعی کشوررا به خود اختصاص داده است .

703

کد خبر: 711469

وب گردی

وب گردی