راه اندازی کانال طرح ملی تغییرات آب و هوا در تلگرام

مدیر طرح ملی تغییرات آب و هوا با اشاره به اهمیت تغییر اقلیم و لزوم آگاه سازی عموم نسبت به این مسئله ، گفت : کانالی در تلگرام توسط دفتر طرح ملی تغییر آب و هوا ، تحت عنوان کانال تغییر اقلیم با آیدی : ClimateChangeChannel@، ایجاد شده است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست ، محسن ناصری با بیان اینکه بسیاری از کشورهای در حال توسعه و توسعه یافته به دنبال راهکارهایی برای نجات محیط زیست پیرامون خود هستند، گفت:اثرات تغییر آب و هوا در دنیای امروز فراتر از یک موضوع فانتزی شده و کشورها بطور جدی به سمتی حرکت می کنند که هم در سطح ملی در قالب اقدامات سازگاری برای بقاء و هم در سطح بین المللی در قالب اقدامات کاهش انتشار گازهای گلخانه ای نقش فعالی را ایفا کنند.
وی با اشاره به اینکه انتشار گازهای گلخانه ای در جو باعث افزایش دما زمین شده، افزود: خیلی از کشورها به سمت گرم تر، خشک تر و کم آب تر شدن پیش می روند و در برخی کشورها شاهد ناهنجاری های اقلیمی همچون طوفان های گرد و خاک هستیم.
این در حالی است که اگر افزایش دمای زمین بطور میانگین بیش از 4 درجه سانتی گراد شود، در بخش های اعظمی از کره زمین حیات امکان پذیر نخواهد بود. بنابراین، کشورهای عضو کنوانسیون تغییر آب و هوا در سازمان ملل متحد بطور جدی به دنبال تدوین برنامه عمل و استراتژی هستند که بتواند هم سازگاری برای بقاء را فراهم سازد و هم منجر به کاهش انتشار گازهای گلخانه ای شده و اجازه ندهد این افزایش دما تا سال 2050 بیشتر از 2 درجه سانتی گراد شود.
مدیر طرح ملی تغییرات آب و هوا با اشاره به اینکه تاثیرات تغییر اقلیم در کشور عمدتا بصورت خشکسالی و افزایش دما مشخص می شود، افزود: مردم در جوامع محلی و روستایی برای تامین نیازهای معیشتی خود همچون کاهش آب و مراتع، فشار مضاعف به منابع طبیعی تحمیل می کنند. بنابراین، اگریک برنامه معیشتی جایگزین و کمکی وجود داشته باشد، این فشار و تنش در استفاده و بهره برداری از منابع زیستی کشور بطور قابل توجه ای کاهش می یابد.

703

کد خبر: 711477

وب گردی

وب گردی