86 نفردانشجویان ممتاز علمی و پژوهشی، فرهنگی و ورزشی دانشگاه ازاد اسلامی واحد مبارکه تجلیل شد

به همت دفتر فرهنگ اسلامی واحد مبارکه در مراسمی که با حضورحجه الاسلام محمدی امام جمعه شهرستان، سرهنگ نصراصفهانی فرماندهی ناحیه سپاه مبارکه، سرهنگ کریمی فرماندهی بسج دانشجویی سپاه مبارکه و جمعی از دانشجویان در سالن اجتماعات سینا دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد از 86 دانشجوی برتر در عرصه های علمی و پژوهشی، فرهنگی و ورزشی تجلیل شد.

به گزارش ایسکانیوز؛ حجه الاسلام محمدی امام جمه شهرستان این روز را به عنوان مهم‌ترین شاخص انقلاب در مبارزه با استکبار جهانی و در راس آن آمریکای جهانخوار دانست و گفت: دانشجو و دانشگاهى قشر برگزیده جامعه ‏اند. شما امید آینده کشورید و دانشجو یک روشنفکر تمام ‏عیار مسلمان است، متدین است. آن چیزى که ما از محیط دانشجویى‏ انتظار داریم، پیشرفت علم، پیشرفت اندیشه سیاسى، عمق اندیشه دینى و ایمان دینى، عمق معرفت دینى و روشن‏ بینى دینى، دست‏ یافتن به قلمروهاى جدید، هم در زمینه علم، هم در زمینه سیاست، هم در زمینه معرفت دینى در محیط دانشجویى است.

وی افزود: کلید اصلى بازکردن قفل هاى گوناگون، اهمیت‏ دادن به علم است و باید در نظر داشته باشید که علم و عالم، همان قدر که می ‏توانند مفید باشند، می ‏توانند مضر هم باشند. اگر کسى که علم در وجود او هست، تقوا و پرهیزگارى و امانت و صداقت در او نباشد، می ‏تواند موجود مضرى باشد، می ‏تواند علیه کشور و مصالح کشور، علم خودش را مورد استفاده قرار دهد. بدترین اشکال یک محیط دانشجویى این است که، دانشجو حرفش را روشن و صریح نزند و دچار سیاسی ‏کارى شود.

سپس دکتر عبداله هادی ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای دانشجوی جنگ تحمیلی و همه شهدای هسته‌ای خواستار حرکت دانش محور و پژوهش محور دانشجویان در جهت ارتقای آموزش و پژوهش در کشور شد. وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در واحد مبارکه به جذب و اصلاح هرم هیئت علمی و جذب دانشجویان، رعایت استاندارد‌ها، برنامه ریزی‌های دقیق و بهره گیری از نیروهای کارآمد و اساتید مجرب اشاره کرد و گفت: توسعه تحصیلات تکمیلی متناسب با نیاز جامعه و از جمله اولویت‌های ما در این واحد دانشگاهی است .وی افزود : با توجه به اهمیت حرکت ضد استکباری دانشجویی، ایجاد نشاط در دانشجویان در زمینه های مختلف فرهنگی، اجتماعی و علمی که لازمه پیشرفت و بالندگی دانشگاه و دانشجویان است از جمله دغدغه های این دانشگاه است. دراین مراسم با شکوه علاوه برتجلیل از دانشجویان اول تا سوم هررشته، از تمامی دانشجویان معدل بالای 17 و نیز از فعالان عرصه های علمی و پژوهشی، فرهنگی و ورزشی، تشکل های دانشجویی ، کانون های فرهنگی ، انجمن های علمی، با اهدای لوح سپاس و تقدیم هدایایی به رسم یادبود تجلیل شد.

رییس دانشگاه افزود: اگر تقدیر و تشویق وجود نداشته باشد، انگیزه های بزرگ هم ممکن است ایجاد نشود و فرد احساس می کند که زحماتش و موفقیت هایش دیده نشده و فرقی با کسی که کاری نکرده است ندارد. وی ابراز امیدواری کرد که با تداوم این فرهنگ، افرادی در دانشگاه داشته باشیم که صرفا در جنبه های علمی ممتاز نباشد و اگر کسی در جنبه های علمی ممتاز است بکوشد تا در جنبه های دیگر فرهنگی و ورزشی نیز فعال و ممتاز باشد و گفت: امروزه از دانشجویان و جوانان انتظار می رود که چند جنبه ای باشند و بتوانند در حوزه های مختلف بدرخشند.

از نکات شاخص این مراسم: سخنرانی امام جمعه شهر مبارکه، ریاست دانشگاه، اجرای موسیقی زنده، فضای پرطراوتی را ایجاد نمودند و استقبال و تشویق همه حاضران را به همراه داشت .

203/200

کد خبر: 711556

وب گردی

وب گردی