درآمدزایی با رونق کشاورزی  برای نخستین بار در واحد جویبار

در راستای درآمدزایی  و با هدف کاهش وابستگی از درآمدهای شهریه، برای نخستین بار،  12 هکتار از اراضی واحد جویبار  زیر کشت محصولات کشاورزی شامل گندم، جو و کلزا رفته است .

به گزارش ایسکانیوز، داریوش حمیدی، رئیس واحد جویبار ضمن اعلام این خبر گفت: «با توجه به وجود مشکلاتی نظیر محدودیت منابع مالی، کاهش دانشجو و افزایش هزینه‌ها، اقدامات اقتصادی با رونق کشاورزی در زمین های دانشگاه در واحد جویبار انجام شده است».

رئیس واحد جویبار افزود : «استعداد و پتانسیل‌های فراوان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد جویبار وجود دارد مانند استادان هیأت علمی مجرب در گروه کشاورزی و منابع طبیعی و زمین‌های وسیع که در سال‌های اخیر بلا استفاده بودند به طوری که امکان دسترسی به برخی نقاط به دلیل پوشش گیاهی زائد و شرایط نامساعد زمین وجود نداشت لذا به منظور بهسازی فضای موجود، عملیات تسطیح اراضی واحد و زهکشی جهت هدایت آب‌های سطحی صورت گرفت».

حمیدی ادامه داد: با تشکیل جلسات متعدد با اعضای هیأت علمی گروه کشاورزی و منابع طبیعی، طرح اولیه درآمدزایی کشت محصولات زراعی مزارع دانشگاه آزاد اسلامی واحد جویبار در هیأت رئیسه مطرح و تصویب و مجوز آن از هیأت امنای استان اخذ و اجرایی شد و با توجه به شرایط خاک تحت نظر استادان گروه کشاورزی از کل عرصه‌های دانشگاه 3 هکتار جو، 5/8 هکتار گندم و نیم هکتار کلزا کشت شده است.

وی همچنین به طرح درآمدزایی پرورش ماهیان گرمابی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد جویبار اشاره کرد و گفت این طرح نیز توسط یکی از استادان گروه شیلات تهیه و جهت اخذ مجوز به هیأت امنای استان ارسال شد.

205/200

کد خبر: 711618

وب گردی

وب گردی