حضور جدی دانشگاه آزاد اسلامی با 42 غرفه در نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فن‌بازار امسال/ رونمایی 40 محصول جدید از سوی دکتر میرزاده

دکتر داود ثمری، مدیرکل دفتر توسعه فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی برنامه‌های هفته پژوهش و فناوری این دانشگاه را اعلام کرد.

به گزارش ایسکانیوز، داود ثمری، مدیرکل دفتر توسعه فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی درباره برنامه‌های هفته پژوهش و فناوری این دانشگاه گفت: هفته پایانی آذر در کشور با عنوان هفته پژوهش و فناوری نام‌گذاری شده است. امسال هم هفته پژوهش در ستاد مرکز هفته پژوهش و فناوری با شعار "پژوهش تقاضامحور و تجاری‌سازی فناوری؛ زیربنای اقتصاد مقاومتی" از 21 آذر فعالیت خود را آغاز و تا شنبه 27 آذر ادامه دارد.

ثمری گفت: یکی از کارهای ستاد مرکزی هفته پژوهش، نام‌گذاری روزهای این هفته بوده به طوری که روز 21 آذر «پژوهش، فناوری و مدرسه»، 22 آذر «پژوهش، فناوری و دانشگاه کارآفرین»، 23 آذر «پژوهش فناوری و صنعت»، 24 آذر «پژوهش، فناوری، اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل»، 25 آذر «پژوهش، فناوری و حامیان پژوهش»، 26 آذر «پژوهش، فناوری، ایده‌های برتر و سرمایه ملی» و 27 آذر «پژوهش، فناوری و حوزه و دانشگاه» نام‌گذاری شده است.

وی افزود: امسال براساس تصمیم ستاد هفته پژوهش قرار است استان‌ها برنامه‌های این هفته را زودتر شروع کنند. بنابراین از روز 14 آذر هفته پژوهش و فناوری در استان‌های کشور آغاز شده و در بسیاری از استان‌ها، واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی مشغول برگزاری نمایشگاه‌های این حوزه بوده‌ و فعالیت‌های خوبی را انجام داده‌اند. واحدهای قزوین، همدان و دیگر واحدهای دانشگاه، فعالیت‌های این هفته را در استان‌ها راهبری می‌کنند.

مدیرکل دفتر توسعه فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی هم‌زمان با آغاز رسمی هفته پژوهش و فناوری، از فردا با برگزاری سومین جشنواره لقمان حکیم این هفته را آغاز می‌کند. این جشنواره در سه محور پژوهش، آموزش و خدمات سلامت در حوزه پزشکی، از سوی معاونت علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود. از 24 تا 28 آذر نیز نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری در نمایشگاه بین‌المللی تهران برپا می‌شود.

ثمری با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی در این نمایشگاه حضوری جدی دارد، تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در فضایی به مساحت حدود 2200 متر در قالب غرفه‌هایی که در دو سالن 10 و 11 قرار دارند، محصولات خود را به نمایش می‌گذارد. بیش از 800 محصول فناور در 42 غرفه به نمایش گذاشته می‌شود. دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان در این نمایشگاه غرفه دارند و در کنار آن‌ها، معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه، مرکز امام خمینی(ره)، شرکت گردشگری، سازمان سما، باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان، آزاد اکسپو، پارک علم و فناوری و سیستم ساها نیز همگی دارای غرفه هستند و محصولات خود را به نمایش می‌گذارند. دانشگاه آزاد اسلامی بزرگترین شرکت‌کننده دانشگاهی در نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن‌بازار امسال است.

ثمری گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در این نمایشگاه حدود 40 تا 50 محصول فناورانه را رونمایی می‌کند و روز چهارشنبه این رونمایی و افتتاح نمایشگاه با حضور دکتر میرزاده و هیأت رئیسه برگزار می‌شود. از نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای بازدید دعوت شده و البته دانشگاه آزاد اسلامی در این نمایشگاه، پذیرای همه علاقه‌مندان است. از طریق اداره کل امور بین‌الملل دانشگاه نیز از سفرای کشورهای خارجی در کشور دعوت شده تا دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه دیپلماسی فناوری هم ایفای نقش کند.

وی افزود: هم‌زمان با هفته پژوهش، تقدیر از پژوهشگران و فناوران برتر نیز در سطح ملی انجام می شود. از دانشگاه آزاد اسلامی نیز 11 پژوهشگر و 4 فناور معرفی شده‌اند که امیدواریم انتخاب شوند. اما در صورتی که انتخاب نشوند، دانشگاه آزاد اسلامی خود از آن‌ها تقدیر می‌کند.

ثمری در پایان به برنامه‌های هفته پژوهش در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و گفت: در استان‌ها برنامه‌های متنوعی برای واحدها در نظر گرفته شد که یکی از آنها تقدیر از پژوهشگران برتر در هر واحد دانشگاهی است. واحدها می‌توانند افراد برتر را در بخش‌های هفت‌گانه فنی‌مهندسی، علوم انسانی، علوم پزشکی، هنر و معماری، دامپزشکی کشاورزی، منابع طبیعی و علوم پایه انتخاب کنند. پیش‌بینی می‌شود بیش از 200 نفر به عنوان پژوهشگر برتر در استان‌ها انتخاب شوند و در واحدهای دانشگاهی نیز پیش‌بینی می‌شود از بیش از هزار نفر تقدیر شود. همچنین واحدها نقش موثری در برگزاری نمایشگاه‌های استانی داشته‌اند، کارگاه‌ها و پنل‌ها و سخنرانی‌های مختلفی در واحدها برگزار شده است. دانشگاه آزاد اسلامی همچنین به بحث پژوهش در مدارس توجه ویژه‌ای دارد و تاکنون فعالیت‌های عمده‌ای را در این زمینه انجام داده است.

200

کد خبر: 711654

وب گردی

وب گردی