صادقی: قانون اساسی به نمایندگان مجلس حق تحقیق و تفحص در همه امور کشور را داده است

نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی با بیان این که قانون اساسی به نمایندگان مجلس حق تحقیق و تفحص در همه امور کشور را داده، گفت: قانون اساسی در اصل 84 می گوید هر نماینده در برابر همه ملت مسئول بوده و حق دارد در مسائل داخلی و خارجی اظهار نظر داشته باشد.

به گزارش ایسکانیوز، محمود صادقی شامگاه شنبه در جمع دانشجویان دانشگاه اراک افزود: دولت تدبیر و امید با وجود همه چالش های اقتصادی حوزه نفتی و وجود تحریم ها توانست تورم 40 درصدی را به زیر 10 درصد کاهش داده و با لغو تحریم ها و خروج ایران از ذیل بند اصل هفتم شورای امنیت ثبات و آرامش را به بازار و اقتصاد کشور بازگرداند.

وی ادامه داد: دولت یازدهم با تدبیر خود توانست رشد اقتصادی منفی پنج را به مثبت چهار افزایش دهد و روح امید را در جامعه تثبیت کند.
عضو هیأت رئیسه فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی بیان کرد: هم اینک نیز توافق و قرارداد برجام یک تعهد چند جانبه بین کشورهای 5+1 بوده و یک طرف نمی تواند با نقض عهد، این قرار داد بین المللی را لغو کند.
نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: تیم مذاکره کننده جمهوری اسلامی ایران برجام را به گونه ای تهیه کرده اند که نقض آن ضمانت اجرایی و سازکار حقوقی دارد و در صورت نقض این قرارداد می توان در دادگاه های بین الملل شکایت کرده و حقوق مردم را از کشورهای طرف قرارداد مطالبه کرد.
صادقی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: جمهوری اسلامی ایران از سه قوه مقننه، مجریه و قضائیه تشکیل و مقام معظم رهبری به عنوان سکاندار نظام در راس این قوا قرار گرفته و سران این سه قوا به صورت مستقیم و غیر مستقیم از سوی مردم انتخاب می شوند.
وی ادامه داد: خدا و مردم به نظام جمهوری اسلامی ایران مشروعیت داده اند و در قانون اساسی این دو به خوبی به یکدیگر گره خورده اند.
عضو هیأت رئیسه فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در قانون اساسی ایران عدالت خواهی، اسلام خواهی، استقلال و آزادی خواهی به عنوان مطالبه به حق مردم به خوبی تجمیع و در کنار یکدیگر قرار گرفته است.
صادقی افزود: قانون اساسی به نمایندگان مجلس حق تحقیق و تفحص در همه امور کشور را داده است و در اصل 84 می گوید هر نماینده در برابر همه ملت مسئول بوده و حق دارد در مسائل داخلی و خارجی اظهار نظر داشته باشد.
نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: نمایندگان مردم ایران از هر گروه و قشری باشند از حقوق مساوی برخوردارند و نمی توان آنان را به سبب اظهارات و آرایی که در مجلس داده اند؛ تحت تعقیب قرارداد.
صادقی افزود: نمایندگان ملت در برابر جامعه و شهروندان مسئول هستند و مصونیت آنان مصداق واقعی مصونیت جامعه است.
به گزارش ایرنا، نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی گفت: مصونیت قضایی نمایندگان مجلس در برابر اظهار نظرها می تواند در احقاق حقوق به حق مردم و عمل به وظیفه قانونی هر نماینده موثر باشد.
در پایان این نشست تریبون آزاد دانشجویی برگزار شد و دانشجویان سوالات و دغدغه های خود را با نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی مطرح کردند.

302/300

کد خبر: 711685

وب گردی

وب گردی