دکتر میرزاده: توسعه ارتباطات بین المللی دانشگاه آزاد اسلامی از طریق همکاری با اتحادیه آسایهل

دکتر حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به لزوم توسعه و گسترش دانشگاه آزاد اسلامی و فعالیت‌های بین المللی آن اظهار داشت: توسعه ارتباطات بین المللی دانشگاه آزاد اسلامی دیگر محدود به دفاتر و شعبات موجود دانشگاه در کشورهایی که دانشگاه در آنها شعبه یا دفتر دارد، نخواهد بود.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر میرزاده اظهار داشت: با انتخاب رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان رئیس «اتحادیه بین المللی دانشگاه‌های جنوب شرق آسیا» این ارتباطات توسعه خواهد یافتدکتر میرزاده به مذاکرات و تفاهم نامه‌های منعقده در سفر اخیر خود به مالزی اشاره کرد و گفت: با توافق‌هایی که انجام شد، دانشگاه آزاد اسلامی می تواند در کشورهای عضو اتحادیه آسایهل، در صورت صرفه و صلاح دانشگاه، دفتر یا شعبه ایجاد کند و این امر در توسعه بین المللی دانشگاه آزاد اسلامی موثر خواهد بود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: در اجلاس اخیر آسایهل مقرر شد با توجه به اینکه به جز کشورهای جنوب شرق آسیا، دانشگاه‌های اروپایی، آسیایی، آمریکایی و استرالیایی هم حضور دارند، با حفظ نام قبلی اتحادیه یعنی آسایهل، عبارت «+G» به معنای «به اضافه سایر دانشگاه‌های جهان» نیز اضافه شود که در این صورت اتحادیه مذکور عملاً به یک اتحادیه بین المللی در سطح آسیا، اروپا، آمریکا و اقیانوسیه تبدیل می شود.

دکتر میرازده خاطرنشان کرد: این موضوع در اجلاس بعدی آسایهل که در ماه می سال 2017 در اندونزی برگزار می شود، در جلسه هیات امنا آسایهل به صورت قطعی تصویب خواهد شد.

وی یادآور شد پیرو تفاهم نامه منعقده با دانشگاه UPM مالزی، به زودی دفتر دانشگاه آزاد اسلامی در مالزی افتتاح و شروع به کار خواهد کرد. این دفتر برای پیگیری و اجرای تحصیلات تکمیلی دانشجویان فارسی زبان مقیم مالزی با مشارک دانشگاه UPM مسئولیت دارد.

200

کد خبر: 711715

وب گردی

وب گردی