پزشکیان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه: مواظب باشیم در دام تفرقه نیفتیم

نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی گفت: مواظب باشیم در دام تفرقه نیفتیم.

به گزارش ایسکانیوز، ظهر روز گذشته به همت انجمن دانشجویی واحد رومیه مراسمی با عنوان دموکراسی و آینده توسعه ایران با حضور دکتر مسعود پزشکیان نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی در این واحد برگزار شد.
دکتر عزیز جوان پور رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان غربی ضمن عرض خیر مقدم، حضور دکتر پزشکیان در واحد ارومیه را یک افتخار برای مجموعه دانشگاه های آزاد استان بیان کرد و افزود: ایستادگی امروز جوانان مقابل جبهه استکبار با روشنگری و آگاهی امکان‌پذیر است همچنان که امروزه شاهد هستیم جوانان ما با بصیرت و آگاهی در مقابل فتنه ها ایستادگی کرده و با لبیک گفتن به فرمایشات مقام معظم رهبری ایران اسلامی را از هرگونه آسیب و خطر در امان نگه می دارند.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه با اظهار اینکه از این دست برنامه ها باید در دانشگاه ها بصورت مستمر برگزار شود گفت: دانشجویان باید با فعالیت‌‌های مختلف فرهنگی و سیاسی به فضای علمی دانشگاه نشاط مضاعفی ببخشند.

در ادامه مراسم مسعود پزشکیان نایب رییس اول مجلس به نقش اساسی و سازنده دانشجویان اشاره کرد و گفت: خودسازی جوانان باید در دانشگاه‌ها صورت گرفته و آزادی‌های لازم در چارچوب مقررات باید به این قشر برای رشد و پیشرفت داده شود.


مسعود پزشکیان در برنامه پرسش و پاسخ دانشجویی نسبت به برخی از پلاکارد های نوشته شده به ترکی واکنش نشان داد و در قبال برخی اظهارات جدایی طلبانه گفت:تمامی واکنش ها و اعتراضات و اقدامات باید در چهار چوب قانون اساسی کشور صورت بگیرد و بنده نیز یک ایرانی هستم نسبت به زبان محلی خود تعصب دارم ولی بر اساس زبان گفتاری و نوشتاری که در قانون اساسی قید شده عمل خواهم کرد.


پزشکیان اظهار داشت: بین نقد و تخریب باید تفاوت قائل شد چرا که تفرقه و نزاع همان اهداف آمریکایی هست که هدف اصلی آن فتنه انگیزی و از بین بردن وحدت مردم ایران است ولی متاسفانه در کشور ما کار کارشناسی صورت نمی‌گیرد به همین دلیل اگر حرفی می‌زنیم یا می‌شنویم باید اساس آن کارشناسی شده باشد.


نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال مطرح شده از سوی دانشجویان مبنی بر موضوع رسیدگی به فیش های نجومی اظهار داشت: جمع حقوق‌های نجومی 40 میلیارد نمی‌شود ولی فقط در یک مورد اختلاس مشاهده می‌شود که چندین هزار میلیارد فقط توسط یک نفر اختلاس می‌شود فلذا بنده عوام فریبانه حرف نمی‌زنم چرا که در طول 38 سال با عوض کردن مسئولان ارگان ها و سازمان های مختلف مشکلات کشور حل نشده است و باید به جای پیدا کردن مقصر همواره به دنبال پاسخ برای مشکلات مردم باشیم.


این مقام مسئول وضعیت ناوگان حمل و نقل عمومی کشور را بسیار نامطلوب بیان کرد و افزود: هواپیماها و قطارهای ما در وضعیتی هستند که هر لحظه ممکن است حادثه آفرین باشند بنابراین مشکلات باید از طریق کار کارشناسی و به صورت ریشه‌ای حل شوند.


مسعود پزشکیان در خصوص استیضاح وزیر راه و شهرسازی گفت: نباید به بهانه هر مسئله ای با یکدیگر جدل و دعوا کنیم زیرا این خواست دشمنان و باعث بحران در کشور می شود لذا باید با منطق و علم با یکدیگر مباحثه و برای پیشرفت کشور و حل کردن مشکلات گام برداریم.
پزشکیان در پاسخ به موضوع استیضاح وزیر راه و شهرسازی در مورد حادثه قطار تبریز گفت: اینکه گفته میشود باید وزیر را استیضاح کنیم و وی مقصر این اتفاق است یک حرف عوام فریبانه است این مسائل با ید بصورت ریشه ای حلو فصل شود اینکه بگوییم با استیضاح فلان وزیر مشکلات حل خواهد شد یک دروغ است.

300/302

کد خبر: 711730

وب گردی

وب گردی