آیت‌الله هاشمی: بخش قابل توجهی از منابع انسانی بخش سلامت، از دانش آموختگان دانشگاه آزاد اسلامی هستند

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در پیامی به سومین جشنواره علوم پزشکی لقمان حکیم، سال‌های اول پس از انقلاب اسلامی را به یاد آوری کردند، که در کنار تمام نیازهای پزشکی، پزشکانی از ملیت‌های مختلف در کشور ما مشغول ارائه خدمات سلامت به مردم بودند. از همان سال‌ها، دانشگاه آزاد اسلامی آستین همت را بالا زد تا در جهت خودکفایی در تأمین منابع انسانی بخش سلامت، مشارکت کند و امروزه خوشبختانه بخش قابل توجهی از منابع انسانی این بخش، از دانش آموختگان دانشگاه آزاد اسلامی هستند.

به گزارش ایسکانیوز، متن کامل پیام رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام که دقایقی پیش توسط آقای دکتر افشین حراجی,رئیس کمیته اجرایی سومین جشنواره علوم پزشکی لقمان حکیم،قرائت گردید، به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم
حکیمان ایران، از سرآمدان علوم پزشکی بشریت هستند که علاوه بر آثار مکتوب به جا مانده از آنان، تاریخ، اسناد متقنی از تخصص برتر پزشکان ایران در بعضی از بیماری‌ها و امراض دارد و معروف است که در مدینه النبی صدر اسلام، پزشکان دانشگاه جندی شاپور به طبابت می‌پرداختند و در تمام سال‌های پس از اسلام تاکنون نیز، علوم پزشکی با تحقیقات دانشمندان ایرانی، مسیر پیشرفت را می‌پیماید.
پس از پیروزی انقلاب اسلامی و وقفه‌ای که برای تحصیلات دانشجویان پیش آمده بود، تصمیم نظام، با مدد انفاس قدسی امام راحل، برآن شد که از اقیانوس اشتیاق مردمی از امکانات خود مردم، برای جبران عقب ماندگی‌های تاریخی فرزندان جوان ایرانی در تحصیلات عالیه استفاده شود که به همین منظور، دانشگاه آزاد اسلامی تأسیس شد.
تأمین نیازهای علوم پزشکی در همه زمینه‌ها، از اولین توجهات دانشگاه آزاد اسلامی بود که الحمدلله نتایج خوبی به دست آمده و امروزه علی‌رغم اینکه کمتر از 30 درصد حوزه‌های پزشکی در این دانشگاه حضور دارند، 50 درصد تولیدات علمی حوزه پزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی انجام می‌شود.
اقدام دیگر این دانشگاه تنوع جغرافیایی واحدهای مجری گروه پزشکی در سراسر کشور و استفاده از تجربیات علمی و عملی همه محققان علوم پزشکی است.
می‌دانیم که این مجموعه عظیم دانشگاهی یکی از مصادیق، تبلور مشارکت مردم در توسعه آموزش عالی در کشور است که در کنار دولت، وظیفه خطیر تربیت نیروی انسانی را در حوزه‌های مختلف برعهده دارد.
سال‌های اول پس از انقلاب اسلامی را به یاد آورید که در کنار تمام نیازهای پزشکی، پزشکانی از ملیت‌های مختلف در کشور ما مشغول ارائه خدمات سلامت به مردم بودند. از همان سال‌ها، دانشگاه آزاد اسلامی آستین همت را بالا زد تا در جهت خودکفایی در تأمین منابع انسانی بخش سلامت، مشارکت کند و امروزه خوشبختانه بخش قابل توجهی از منابع انسانی این بخش، از دانش آموختگان دانشگاه آزاد اسلامی هستند.
در همین راستا جشنواره علوم پزشکی لقمان حکیم که سومین دوره آن برگزار می‌شود، فرصتی مغتنم برای گسترش کمی و کیفی علوم پزشکی در دانشگاه‌های کشور به ویژه دانشگاه آزاد اسلامی است.
ضمن تقدیر و تشکر از کلیه دست‌اندرکاران طراحی و برگزاری این جشنواره، امید است تا این اقدامات نقش بسزایی در اعتلای نام جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های ملی و جهانی ایفا نماید.
اکبر هاشمی رفسنجانی
​رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام

300/300

کد خبر: 711741

وب گردی

وب گردی