انتخاب افراد برتر واحدهای دانشگاهی در جشنواره لقمان حکیم/ابطحی: راه اندازی پنجاه مرکز سلامت بالینی در دانشگاه آزاد اسلامی

سومین جشنواره علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی (لقمان حکیم) با محوریت پژوهش، آموزش و خدمات سلامت دانشجویی در محل سالن اجتماعات بیمارستان فرهیختگان صبح امروز بیست و یکم آذرماه با حضور دکتر میرزاده ریاست دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر لاریجانی، معاون آموزش وزارت بهداشت و دکتر ابطحی معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد. 

به گزارش ایسکانیوز، دکتر ابطحی معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در این مراسم اظهار داشت: این جشنواره برای نخستین بار در سال 93 به پیشنهاد دکتر لاریجانی تشکیل شد و دکتر میرزاده واژه لقمان حکیم را به آن اضافه کرد و این از درایت دکتر میرزاده و انس او به قرآن مجید است زیرا در قرآن از لقمان به عنوان حکیم یاد شده است.
وی افزود: برگزاری جشنواره لقمان حکیم از سال اول تاکنون، تعداد شرکت کنندگان به رغم قابل ملاحظه ای افزایش پیدا کرده است و این افراد از برترین های واحدهای دانشگاهی هستند.
معاون علوم پزشکی دانشگاه تهران ضمن تشکر از دکتر میرزاده با عنوان یک مدیر برتر عنوان داشت: انتصاب دکتر میرزاده به عنوان ریاست انجمن آسایهل افتخار بزرگی ، برای جامعه دانشگاهیان به خصوص دانشگاه آزاد اسلامی است.
وی با توجه به اینکه هدف ما تغییر است و در تغییر به دنبال ارتقای آموزش کشور هستیم و سه دوره اجرای جشنواره لقمان حکیم افزود: نیاز به بازنگری ویژه ای در واحدهای دانشگاه آزاد احساس می شد و بر این اساس یک تیم ارزشیابی درونی در واحدها تشکیل شد و چالش های واحدها سنجش شده و در راستای حل این چالش ها برنامه ریزیهایی صورت گرفت.
ابطحی گفت: برای رسیدن به ارتقای واقعی تعداد هیات علمی را افزایش دادیم و این تعداد در گذشته، 1100 هیات علمی بوده است و طی این سه سال پانصد هیات علمی به دستور دکتر میرزاده به دانشگاه آزاد افزوده شده است.
معاون علوم پزشکی دانشگاه تهران تصریح کرد: در راستای توسعه آموزش، ایدیوها و پنجاه مرکز سلامت بالینی راه اندازی شد.
وی افزود: خوشبختانه تعامل و ارتباط بسیار خوبی دانشگاه آزاد اسلامی با وزارت بهداشت و علوم پزشکی دارد. با توجه به اینکه رشته های علوم پزشکی زیر نظر وزارت بهداشت دارای مجوز کتبی و قانونی هستند امیدواریم تفاهم شایسته ای دانشگاه ازاد با وزارت بهداشت برقرار کرده و از این فرصت خوب در راستای ارتقای آموزشی، رشته های بینابینی و ارشد، همت بیشتری صورت گیرد.
ابطحی اظهار داشت: بسیاری از واحدهای علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی از برترین های دانشگاه های ایران هستند و براساس ارزیابی سال 92 ملاحظه می شود که در افزایش سلامت تاثیر دانشگاه آزاد رو به رشد بوده است.
وی در پایان خاطر نشان کرد: امیدوارم جشنواره سال بعد با اهمیت و استقبال بهتر از سوی دانشمندان و دانشجویان و هیات علمی روبرو باشد.
205/200

کد خبر: 711756

وب گردی

وب گردی