داداشی: به کارمندان ارشد دولت آسیب وارد نشود

موافق و مخالف طرح یک فوریتی حقوق و دستمزد مدیران و مقامات کشور دلایل خود را برای تصویب این طرح عنوان کردند.

به گزارش ایسکانیوز، در نشست علنی امروز (یکشنبه 21 آذرماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی فوریت طرح حقوق و دستمزد مدیران و مقامات کشور دو نفر از نمایندگان مجلس در قالب موافقت و مخالفت صحبت کردند.

ولی داداشی نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی در مخالفت با یک فوریت طرح مذکور عنوان کرد: برای اینکه طرحی در مجلس قانونی شود باید کار کارشناسی و تخصصی صورت گیرد، بنابراین این کار زمان بر است و نیاز به 5 ماه کار کارشناسی دارد تا قانونی جامع و کامل ارائه شود.

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بنابراین تعیین حقوق و دستمزد مدیران و مقامات کشوری نیازمند کار کارشناسی و انصاف است، در چنین شرایطی ارائه طرح یک فوریتی بدون کار کارشناسی به کارمندان دولت به خصوص کارمندان ارشد آسیب وارد می کند.

همچنین علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی در موافقت با طرح یک فوریتی حقوق و دستمزد مدیران و مقامات کشور عنوان کرد: این نکته یکی از مسائل مهم کشور و دغدغه مقام معظم رهبری است، بنابراین بهتر است هر چه سریعتر حقوق و دستمزد مسئولان دولتی شفاف شود.

وی ادامه داد: مجلس در گذشته طرحی مشابه طرح مذکور داشت، اما ازآنجا که استرداد وجوه در طرح گذشته مشخص نبود، نمایندگان به آن رأی ندادند اما در طرح پیش روی خلأ برطرف شده و نحوه دریافت ها کاملا شفاف شده است.

این نماینده مردم در خانه ملت تاکید کرد: متاسفانه شاهد دریافت میلیونی مدیران برای حق جلسات و حق مدیریت دریافت می کنند که این اتفاق رقم های بالایی برای انجام تنها یک جلسه صورت می گیرد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه پرداخت حقوق ها منصفانه نیست، گفت: شاهدیم که عده ای تنها 840 هزار تومان دریافت می کنند اما شاهد پرداخت وجوه 50 میلیون تومانی به مدیران هستیم که عادلانه نیست.

وی تاکید کرد: مجلس امروز اثبات خواهد کرد که با فساد و بی عدالتی مخالف است و همانطور که مقام معظم رهبری تاکید کردند، کاری برای جبران این بی اعتمادی در جامعه انجام خواهیم داد و خلأ قانونی را برطرف می کنیم.

302/300

کد خبر: 711772

وب گردی

وب گردی