حضور هیات دانشگاهی کشور چین در دانشگاه شیراز

در نشست مشترک قائم مقام رئیس دانشگاه شیراز با معاون رئیس آکادمی علوم چین (CAS ) ، درباره گسترش همکاری های علمی مشترک بحث و تبادل نظر شد.

به گزارش ایسکانیوز، در این دیدار که در تاریخ 18 آذرماه 95 در سالن کنفرانس دفتر ریاست دانشگاه شیراز ترتیب یافت، جمعی از مدیران و اساتید دانشگاه شیراز نیز حضور داشتند.

دکتر سیدعلی اکبر صفوی، قائم مقام رئیس دانشگاه شیراز در این نشست ضمن اشاره به قدمت رابطه ایران و چین، اظهار داشت: این آمادگی در دانشگاه شیراز وجود دارد که همکاری های علمی را در سطح بین المللی بیش از پیش گسترش دهد.

وی، بنیان و اساس دانشگاه شیراز را بین المللی توصیف کرد و گفت: به دنبال اجرایی کردن تفاهم نامه ها در جهت معنابخشی به ارتباطات بین المللی هستیم.

قائم مقام رئیس دانشگاه شیراز پیشنهاد داد که دفتری برای تسهیل ارتباط میان دانشگاه شیراز و آکادمی علوم چین در دو کشور ایجاد شود.

دکتر سیده زهره عظیمی فر، رئیس مرکز همکاری های علمی- بین المللی دانشگاه شیراز هم در این نشست ضمن معرفی دانشگاه شیراز به بیان توانمندی ها و ظرفیت های فراوان این دانشگاه در حوزه های مختلف پرداخت.

وی بیان داشت: در زمینه های تبادل استاد و دانشجو، انجام پروژه های مشترک، برگزاری دوره های مشترک و اجرای کنفرانس های بین المللی مذاکراتی صورت گرفت و مقرر گردید که به امضای تفاهم نامه منجر شود.

پروفسور انگ وانگ (Enge Wang) ، معاون رئیس آکادمی علوم چین هم با ابراز خوشحالی از حضورش در دانشگاه شیراز گفت: آمادگی داریم در زمینه های مختلف به ویژه اسکن های کامپیوتری و تاسیس آزمایشگاه های پیشرفته با دانشگاه شیراز همکاری نماییم. ‌

آکادمی علوم چین Chinese Academy of Sciences بالاترین موسسه آکادمیک و همچنین مرکز پژوهشی جامع علوم در چین‌ است.

دانشمندان آکادمی در اکثر زمینه‌های علوم و فناوری‌های پایه بعلاوه حوزه‌های فناوری های پیشرفته استراتژیک فعالیت دارند. آکادمی دارای 100 مرکز تحقیقاتی، 12 شعبه آکادمیک، دو دانشگاه، 11 واحد حمایت‌کننده و 23 واحد استانی است. آکادمی میزبان بیش از 100 آزمایشگاه ملی و مرکز مهندسی کلیدی در چین است و همچنین خود نزدیک 200 آزمایشگاه ملی و مرکز مهندسی کلیدی دارد. در مجموع آکادمی 1000 سایت و ایستگاه در کل کشور چین در اختیار دارد.

دانشگاه علم و فناوری چین که یکی از دانشگاه های برتر چین است نیز تحت نظر آکادمی علوم چین فعالیت می کند و به‌تنهایی بیش از 38 هزار دانشجوی تحصیلات تکمیلی دارد. آکادمی میزبان بیش از 85 درصد زیرساخت‌های مقیاس‌بزرگ علمی چین است. دارای 60 هزار نیرو است که از آنها 48500 نفر محققین حرفه‌ای هستند. در این میان نزدیک 19 هزار نفر پروفسور محقق و یا پروفسور همکار هستند.

آکادمی علوم چین علاوه بر نقش ویژه‌ای که در توسعه علم و فناوری در چین داشته است توانسته است صدها شرکت تجاری در سالیان گذشته تاسیس کند که شرکت لنوو Lenovo از معروفترین آنهاست.

201

کد خبر: 711785

وب گردی

وب گردی