آشنا: ایران دست خود را برای تحقق ظرفیت ها نخواهد بست

رییس مرکز بررسی های استراتژیک، نظم منطقه ای را حاصل همکاری های منطقه ای دانست و در واکنش به اظهارات نخست وزیر انگلیس گفت: صحبت های آن خانم به قصد بازاریابی سلاح بود تا آنکه بخواهد به نظم منطقه ای کمک کند.

به گزارش ایسکانیوز، حسام الدین آشنا روز یکشنبه در حاشیه نخستین کنفرانس امنیتی تهران که در سالن اجلاس سران برگزار شد افزود: برخی کشورهای منطقه اعتماد به نفس لازم را برای مشارکت منطقه ای ندارند و فکر می کنند با حمایت های خارجی می توانند بر مشکلات داخلی خود فائق آیند.

وی ادامه داد: آن ها باید این تجربه را در کنار تجارب مشابه دیگر کشورهای منطقه در نظر بگیرند که یادآوری می کند نظم منطقه ای فقط با همکاری کشورهای منطقه حاصل خواهد شد.

ایران دست خود را برای تحقق ظرفیت ها نخواهد بست
مشاور فرهنگی رییس جمهوری در پاسخ به سوالی درباره اقدام اخیر کنگره آمریکا برای تمدید تحریم ها و واکنش ایران گفت: همانطور که گفته شد در متن برجام خلل ها و خروج هایی است که همه آنها بر ضد ما نیست.
وی اظهار کرد: در جریان مذاکرات، طرف های مذاکراتی مطلع شدند که ایران توانایی هایی دارد که در صورت نقض برجام از سوی یک یا چند کشور طرف مذاکره کننده می تواند به آن ها دست یابد.
آشنا با تاکید بر اینکه ایران هیچگاه شروع کننده نقض برجام نخواهد بود، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران هیچگاه دست خود را در چارچوب برجام برای آنچه که آینده امکانات ایران را محقق می کند، نخواهد بست.
به گزارش ایرنا، کنفرانس امنیتی تهران صبح امروز با حضور علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی، علی شمخانی دبیرشورای عالی امنیت ملی، حجت الاسلام سید محمود علوی وزیر اطلاعات، حسام الدین آشنا رییس مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری، بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی در سالن اجلاس سران گشایش یافت.
در این همایش 6 کارگاه آموزشی تخصصی برگزار می شود که در هر کارگاه آموزشی دو مقاله خارجی و 4 مقاله داخلی ارائه می شود. 150 مقاله کامل و 200 خلاصه مقاله به این کنفرانس ارائه شد که 100 مقاله پذیرش شده است.
در این کنفرانس بین المللی که تا عصر امروز ادامه دارد شرکت کنندگان اصلی آن نیز از مراکز علمی و صاحب نظران و پژوهشگران در حوزه نظم منطقه ای غرب آسیا هستند.
13 مرکز تحقیقاتی از جمله مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری، مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام، مرکز پژوهش های مجلس و دفتر مطالعات وزارت امور خارجه برای برگزاری این کنفرانس امنیتی با یکدیگر همکاری دارند.

302/300

کد خبر: 711789

وب گردی

وب گردی