خزاعی: بیش از 47 درصد تجارت کشورهای منطقه خرید اسلحه است

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی، حجم تجارت فعلی کشورهای منطقه با یکدیگر را 15 درصد اعلام کرد و گفت: آمارها حاکی از آن است که بیشتر تبادلات تجاری با کشورهای خارجی است و بیش از 47 درصد آن مربوط به خرید اسلحه است.

به گزارش ایسکانیوز، محمد خزاعی روز یکشنبه در حاشیه کنفرانس امنیتی تهران که در سالن اجلاس سران برگزار شد در جمع خبرنگاران افزود: مقایسه این دو رقم نشان می دهد کشورهای منطقه در مسیر ایجاد همگرایی اقتصادی پیش نرفته اند.

وی ادامه داد: قطعا اگر کشورهای اسلامی منطقه بخواهند با یکدیگر همکاری و تعامل داشته باشند و اهداف بلندشان را در سازمان هایی همچون سازمان همکاری اسلامی و بانک توسعه اسلامی دنبال کنند، هیچ قدرتی قادر نخواهد بود شرایط منطقه را متاثر منافع خود کند.
رییس کل سازمان سرمایه گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران همچنین درباره دستاوردهای این کنفرانس گفت: نباید برای چنین کنفرانس هایی به دنبال دستاوردها و آثار کمی و مادی آنی باشیم، این کنفرانس ها برای ایجاد یک فهم مشترک از مسائل منطقه ای کمک کننده است.
خزاعی با بیان این که این کنفرانس نشان دهنده قدرت ایران و همچنین همکاری منطقه ای آن است، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران علاقه مند به همدلی و همراهی کشورهای اسلامی است.
به گزارش ایرنا، کنفرانس امنیتی تهران صبح امروز با حضور علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی، علی شمخانی دبیرشورای عالی امنیت ملی، حجت الاسلام و المسلمین سید محمود علوی وزیر اطلاعات، حسام الدین آشنا رییس مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری، بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی در سالن اجلاس سران گشایش یافت.
در این همایش 6 کارگاه آموزشی تخصصی برگزار می شود که در هر کارگاه آموزشی دو مقاله خارجی و 4 مقاله داخلی ارائه می شود. 150 مقاله کامل و 200 خلاصه مقاله به این کنفرانس ارائه شد که 100 مقاله پذیرش شده است.
در این کنفرانس بین المللی که تا عصر امروز ادامه دارد شرکت کنندگان اصلی آن نیز از مراکز علمی و صاحبنظران و پژوهشگران در حوزه نظم منطقه ای غرب آسیا هستند.
13 مرکز تحقیقاتی از جمله مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری، مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام، مرکز پژوهش های مجلس و دفتر مطالعات وزارت امور خارجه برای برگزاری این کنفرانس امنیتی با یکدیگر همکاری دارند.

302/300

کد خبر: 711801

وب گردی

وب گردی