دیدار رئیس دانشگاه تشرین سوریه با رئیس دانشگاه اصفهان

رئیس دانشگاه تشرین سوریه به اتفاق روسای دانشکده ها،معاونین و اساتید این دانشگاه با رئیس دانشگاه اصفهان دیدار و تفاهم نامه همکاری دو دانشگاه که در سال ۲۰۰۲ منعقد شده بود را تمدید و امضا نمودند.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر هوشنگ طالبی رئیس دانشگاه اصفهان ضمن ابراز تاسف برای وقوع جنگ در کشور سوریه اظهار امیدواری نمود که هرچه زودتر جنگ در این کشور خاتمه یابد و آرامش به کشور و مردم سوریه بازگردد.

رئیس دانشگاه اصفهان در ادامه ضمن اعلام آمادگی جهت هرگونه همکاری علمی،آموزشی و پژوهشی بین دو دانشگاه، اظهار داشت: در حال حاضر ۸۰ نفر از دانشجویان کشور سوریه در دانشگاه اصفهان مشغول گذراندن فرصت مطالعاتی خود هستند. وی همچنین خواستار تعامل و همکاری بیشتر با دانشگاه تشرین سوریه شد و بر تداوم و استمرار همکاری های دوجانبه تاکید نمود.

گفتنی است در ادامه دکتر هانی شعبان رئیس دانشگاه تشرین سوریه نیز به معرفی دانشگاه تشرین پرداخت و اظهار داشت : این دانشگاه در سال ۱۹۷۱ تاسیس و دارای ۷۰۰۰ دانشجو در مقاطع مختلف در رشته های مهندسی،علوم،اقتصاد،علوم انسانی،هنر ،پزشکی و کشاورزی می باشد. وی ضمن قدردانی از رئیس دانشگاه اصفهان خواستار همکاری جهت راه اندازی رشته آموزش زبان فارسی در دانشگاه تشرین شد و بر این مهم تاکید نمود.

شایان دکر است تفاهم نامه همکاری دو دانشگاه در سال ۱۳۸۱ به امضا طرفین رسیده بودکه در این دیدار مجددا مورد تمدید و امضا قرار گرفت.

201

کد خبر: 711817

وب گردی

وب گردی