هیاتی از فلسطین به آمریکا سفر می کند

یک هیات فلسطینی به زودی به آمریکا سفر می کند تا دولت 'باراک اوباما' را به استفاده نکردن از حق 'وتو' علیه پیش نویس قطعنامه ای به نفع فلسطینی ها که قرار است اوایل ماه ژانویه به شورای امنیت سازمان ملل ارایه شود، تشویق کند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از روزنامه صهیونیستی 'هاآرتص' گزارش داد که منابع دیپلماتیک فلسطینی و غربی خاطر نشان کرده اند که این هیات به ریاست 'صائب عریقات' مذاکره کننده ارشد 'تشکیلات خودگردان فلسطین' و با حضور 'ماجد فرج' رییس سازمان اطلاعات و 'حسام زملط' سفیر جدید فلسطین در واشنگتن، هفته آینده با مقامات آمریکایی دیدار خواهند کرد .
پیش نویس قطعنامه سازمان ملل خواستار اعمال مجازات علیه رژیم صهیونیستی به خاطر شهرک سازی های این رژیم در اراضی اشغالی فلسطین شده است.
یک دیپلمات غربی نیز تاکید کرد که احتمال دارد اوباما رییس جمهوری آمریکا با این درخواست طرف فلسطینی موافقت کرده و از حق وتو علیه این قطعنامه استفاده نکند.
در این گزارش یادآوری شده که آخرین قطعنامه شورای امنیت علیه شهرک های صهیونیستی به سال 1980 و زمان ریاست جمهوری 'جیمی کارتر' مربوط می شود.
خبرگزاری فلسطینی 'معا' نیز در گزارشی اعلام کرد که صائب عریقات مذاکره کننده ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین در این باره گفت که هیات فلسطینی برای دیدار با مقامات دولت آمریکا، دوشنبه راهی واشنگتن می شود.
عریقات به رادیو صدای فلسطین گفت که سفر این هیات با هدف باز شدن مذاکرات راهبردی فلسطین - آمریکا برای اولین بار پس از سال 2004 می باشد.
مقام فلسطینی اظهار امیدواری کرد که این سفر منجر به تشکیل کمیته ای دو جانیه در همه زمینه های مشترک کاری شود.
وی گفت که هیات فلسطینی در این سفر همچنین با گروه حاکمیتی جدید آمریکا نیز دیدار خواهد کرد.

منبع: ایرنا

306/300

کد خبر: 711834

وب گردی

وب گردی