مرکل: نبرد با داعش، خطر حملات تروریستی را در آلمان افزایش می‌دهد

همزمان با تلاش برلین و متحدانش در جهت یافتن راه‌هایی جدید برای مقابله با افراطگرایی، صدراعظم آلمان هشدار داد، موفقیت‌های اخیر علیه داعش ممکن است منجر به افزایش خطرات در این کشور شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری دویچه‌وله، آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان در جریان گفت و گو با فرانک روگاتی، رئیس پلیس این کشور گفت: برلین و متحدانش به پیشرفت چشمگیری علیه گروه تروریستی داعش دست یافته‌اند که به عنوان مثال می‌توان به عملیات موصل اشاره کرد.

وی افزود: اما این پیشرفت و افزایش اقدامات تهاجمی ممکن است باعث افزایش سطح تهدید در کشورمان شود.

این اظهارات مرکل همزمان با سفر اورسلا فون درلاین، وزیر دفاع آلمان به بحرین با هدف مذاکره با متحدان برای یافتن راه‌های نابودی داعش مطرح شد.

وزیر دفاع آلمان در کنفرانس امنیتی خلیج فارس که همتاهای آمریکایی و اروپایی‌اش نیز حضور داشتند، گفت: داعش تنها زمانی شکست می‌خورد که دولت‌ها به گسترش ارزش‌های آزادی تاکید بیشتری بورزند و فرصت‌های اقتصادی را برای جوانانی که به این منظور به داعش می‌پیوندند، ایجاد کنند.

وی افزود: ما باید ائتلاف ضد ترور را با یک ائتلاف آموزشی تکمیل کنیم. برای پیروز شدن در جنگ باید بر اینترنت تسلط یابیم اما برای به دست آوردن صلح باید امید و آینده را نوید دهیم.

اما در حالی که سیاستمداران درباره برنامه‌های آموزشی با هدف دور کردن مردم از افراطگرایی مذاکره می‌کنند، گزارشات حاکی از افزایش چشمگیر تعداد افراطگرایان در زندان‌های آلمان است.

306/300

کد خبر: 711838

وب گردی

وب گردی