دست کم ۱۷ زخمی در حمله انتحاری به بازاری در شهر مایدوگوری نیجریه

مقامات امدادگر در نیجریه اعلام کردند: دو عامل انتحاری امروز (یکشنبه) با حمله به یک منطقه پررفت و آمد در نزدیکی بازاری در شهر مایدوگوری در شمال شرق این کشور دست کم ۱۷ تن را زخمی کردند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این مقامات گفتند در این حمله دو عامل انتحاری ۱۷ تن نیز زخمی شدند. این دو عامل انتحاری کشته شده‌اند.

احتمالا این انفجار کشته‌هایی هم داشته باشد چون ابوبکر موسی یکی از افراد زنده مانده از این حمله گفت: در میان قربانیان اجساد سربازانی را که از یک تاسیسات برق در همان حوالی نگهبانی می‌دادند، پیدا کرده است.

آژانس مدیریت وضعیت اضطراری نیجریه اعلام کرد: این دو عامل انتحاری شامل یک مرد و یک زن بودند که به فاصله پنج دقیقه خودشان را منفجر کردند.

سانی داتی، سخنگوی این آژانس گروه تروریستی بوکوحرام را مقصر این حمله اعلام کرد.

این انفجارها نزدیکی بازار موسوم به دوشنبه بازار در شهر مایدوگوری رخ داد در حالی که چند هفته پیش از آن دولت محلی دستور بازگشایی خیابان‌های منتهی به این بازار را داده بود.

این خیابان‌ها حدود دو سال به دلیل نگرانی‌های امنیتی از بابت بمب گذاری‌های قبلی در این بازار بسته بودند.

روز جمعه نیز دو عامل انتحاری زن خودشان را در بازاری در شهر ماداگالی در ۱۵۰ کیلومتری جنوب شرق مایدوگوری منفجر کردند که ۵۷ کشته و ۱۷۷ زخمی از جمله ۱۲۰ کودک برجای گذاشت.

در این راستا پوتین به همتای نیجریه‌ای خود تسلیت گفت.

منبع: ایسنا

306/300

کد خبر: 711976

وب گردی

وب گردی