میرزایی نکو: اجرای رای  دیوان عدالت اداری در برگزاری آزمون مستقل دانشگاه آزاد اسلامی اجرای قانون است

نماینده مردم دماوند مجلس شورای اسلامی با توجه به اینکه رای دیوان عدالت اداری به نفع دانشگاه آزاد اسلامی گفت: اجرای روال برگزاری آزمون مستقل توسط دانشگاه آزاد، اجرای قانون است.

قاسم میرزایی نکو نماینده مردم دماوند مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز اظهار داشت: بر اساس رای دیوان عدالت که بر برگزاری جداگانه آزمون دکتری دانشگاه آزاد اسلامی به تصویب رسید هر شخص ممکن است نظر متفاوتی در این زمینه داشته باشد اما در این راستا به عقیده من این رای به نفع دانشگاه آزاد اسلامی است و اجرای این رویه مانند قانون عمل می کند.

وی افزود: با توجه به اینکه مدت هاست آزمون های دانشگاه آزاد اسلامی به صورت مستقل برگزار می می شود، طبق قانونی که در کمیسیون های متبوع توضیح داده شد، برگزاری آزمون باید متمرکز باشد و با شکایت دوباره از سوی دانشگاه آزاد اسلامی این امر صورت گرفته است و در این راستا با گفتگو با یکدیگر باید این مسئله حل شود.

نماینده مردم دماوند اظهار داشت: با توجه به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی یک دانشگاه مستقل است و از همان ابتدا آزمونش به صورت مستقل برگزار می شده ادامه روند برگزاری مستقل آزمون می تواند در آینده مستمر باشد. دانشگاه آزاد و وزارت علوم باید با یکدیگر در این زمینه به یک اشتراک مساعی و به جمع بندی برسند.

وی افزود: دانشگاه آزاد از منظر خود حرفهایی برای گفتن دارد و چندین سال است که به طور مستقل آزمون دکترای توسط این دانشگاه برگزار می شود. با توجه به اینکه در اواخر مجلس نهم بحث ادغام برگزای آزمون دکتری دانشگاه آزاد و دیگر دانشگاه ها در شرایط خاص خود به تصویب رسید اما در حال حاضر حل این مسئله نیاز به اشتراک مساعی مسئولان دانشگاه ها با یکدیگر را دارد.

گفتنی است؛ با توجه به اینکه با رای دیوان عدالت اداری آزمون ارشد و دکتری سال ۹۶ دانشگاه آزاد اسلامی مستقل برگزار می شود، اخیرا مجلس شورای اسلامی قانون سنجش و پذیرش در دوره تحصیلات تکمیلی را به تصویب رسانده و به دلیل عدم درج نام دانشگاه آزاد اسلامی در متن قانون، مشمول قانون مذکور بر دانشگاه که سابقه بیش از سی سال برگزاری آزمون مستقل و موفق در کنار آزمون های سراسری سازمان سنجش را در کارنامه خود دارد، محل سوال و تفسیر های مختلف بوده است.

این موضوع در دیوان عدالت اداری مطرح و پس از تشکیل جلسه در شعبه چهارم دیوان عدالت اداری که باحضور نمایندگان حقوقی و کارشناسان وزارت علوم و سازمان سنجش تشکیل شده است. در نهایت دیوان عدالت اداری با هدف حقوق داوطلبان دانشگاه دستور موقت به عدم اجرای مصوبه شورای سنجش و پذیرش در خصوص ادغام آزمون دانشگاه آزاد اسلامی و سازمان سنجش، انتشار دفترچه دانشگاه آزاد اسلامی به طور مستقل برای پذیرش سال 1396 صادر شد.

205/200

کد خبر: 711980

وب گردی

وب گردی