انعقاد تفاهم نامه میان سازمان فنی و حرفه ای آذربایجان غربی و واحد ارومیه دانشگاه آزاد اسلامی

در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی و اقتصاد دانش بنیان، سیاست‌های کلی دانشگاه آزاد اسلامی و در جهت بهره مندی مستمر و نهادمند از خرد جمعی همچنین همکاری بین دانشگاه و سازمان های فنی حرفه ای و در راستای ارتقاء کمی و کیفی هدفها تفاهم نامه جهت همکاری مشترک بین دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه و سازمان فنی حرفه ای استان آذربایجان غربی منعقد گردید.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر عزیز جوان پور رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان غربی انعقاد این تفاهم نامه را گامی بزرگ در راستای همکاری بین صنعت و دانشگاه بیان کرد وگفت:در مقطعی از زمان هستیم که شرایط ایجاب می کند دانشگاهیان با صنعت و مسائل مربوط به آن آشنا شوند که این مهم می توان در اشتغال جوانان موثر باشد.

رییس واحد ارومیه نتایج این تفاهم نامه را برای دوطرف مخصوصا دانشگاه بسیار موثر دانست و ابراز امیدواری کرد تمامی بند های این تفاهم نامه جنبه عملیاتی به خود بگیرد.

جوان پور با تشکر از معاونت پژوهشی بر افزایش کیفیت رشته های فنی مهندسی تاکید کرد.

محسن مددی مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی ضمن ابراز خرسندی از همکاری با دانشگاه آزاد بر استفاده از ظرفیت های دو طرف تاکید کرد.

مددی گفت:در صدد هستیم با عهمکاری دانشگاه در راستای ارتقای توان مهارت و مهارت دانشجویان یک هم افزایی ایجاد کنیم که دانشجویان علاقمند به رشته های فنی ضمن تحصیل در دانشگاه در سازمان فنی و حرفه ای نیز بصورت عملی و کاربردی مهارت های لازم جهت ورود به بازار کار را فرا گیرند.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اظهار داشت:سازمان فنی حرفه ای در چهار شاخه صنعت ،کشاورزی،فرهنگ و هنر و خدمات به طور متوسط هرماه 280 حرفه به علاقمندان در این زمینه ها آمورش می دهد و و بعد برگزاری آزمون داوطلبینی که حداکثر درصد قبولی را کسب کنند گواهی مهارت صادر می شود که این گراهی هوشمند بوده و حاوی اطلاعات حرفه آموز است.

این مقام مسئول اظهار داشت:در کنار مجموعه بخش دولتی ،300آموزشگاه آزاد تحت نظارت سازمان فنی نیز وجود دارد که تمامی آزمون ها توسط سازمان فنی حرفه ای انجام می شود که خوشبختانه طی برنامه ریزی هایی که صورت گرفته در شهرستان ارومیه این آزمون ها بصورت الکترونیکی برگزار می شود.

همچین لازم به ذکر است همکاری در اجرای دوره های آموزشی،تدوین استاندارد های آموزشی و تامین فضای کارگاهی از مهم ترین اهداف این تفاهم نامه است.

200/202

کد خبر: 712010

وب گردی

وب گردی