سخنرانی نماینده مجلس به مناسبت روز دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی رودهن

مراسم روز دانشجو با همت انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی رودهن در سالن کنفرانس پرفسور حسابی با حضور مهندس قاسم میرزایی نیکو نماینده محترم دماوند، فیروزکوه و رودهن در مجلس شورای اسلامی برگزارشد.

به گزارش ایسکانیوز، پس از خیر مقدم رییس واحد،مهندس میرزایی نیکو ابتدا به سخنرانی پرداختند و بخش اصلی وقت را در اختیار دانشجویان و فعالان سیاسی فرهنگی قرار دادند و به سوالات آنها به شکل صریح و روشنگرانه پاسخ دادند.

وی در ابتدا با توجه به در پیش بودن ولادت رسول اکرم (ص) همگان را به اخلاق مداری و توجه به سیرت خاتم النبین دعوت نمودند و خاطر نشان کردند که امروز برزگترین فقر کشور "فقر اخلاقی" می باشد و این موضوع باعث ایجاد شکاف اجتماعی در کشور شده است.

دانشجو نه بیم جان دارد و نه غم نان

وی در ادامه دانشجو را پیام آور آزادی و مبارزه با ظلم دانست و این قشر را به عنوان پرچم دار فرهنگ اسلامی و اخلاق معرفی نمود که "نه بیم جان دارد و نه غم نان" زیرا به هیچ جریان سیاسی وابسطه نبوده.

حرکت امام حسین (ع) سر آغاز اصلاح طلبی بود

وی گفت: در زمان سید شهدا کسانی که مبارزه نمودند دنبال اصلاح وضعیت بودند نه حکومت.

جای خالی حزب در کشور

نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در جمع فعالان دانشجویی، پارلمان را پدیده ای غربی دانست که پایه و اساس آن حزب است اما حزب به درستی در ایران شکل نگرفت و علت آن را مخالفت حاکمان با تشکیل احزاب دانست و اظهار داشت:"بحمد الله پس از انقلاب با وجود فراز و فرود ولی حزب هایی تشکیل شد که الان هم هستند"

عضو سابق انجمن اسلامی دانشگاه تهران و نماینده اصلاح طلب مجلس شورای اسلامی 3 پارامتر برای دانشجو در نظر گرفت 1-جایگاه دانشجو 2- فکر دانشجو 3- نقش دانشجو، وهدف دانشجو را امید،آرامش و همبستگی دانست که با ظلم،فساد و فقر مبارزه می کند اما هر بار به شکلی زیر پایش خالی می شود،ایشان به واقعه ی دردناک حمله به کوی دانشگاه اشاره نمودند.

پس از پایان سخنرانی مهندس میرزایی نیکو رضا مالمیر دبیر انجمن اسلامی دانشگاه به عنوان میزبان ضمن عرض خیر مقدم،از نبود فضا و بالا بودن هزینه ی فعالیت دانشجویی در کشور گله کردند و اظهار داشتند فضای امنیتی هنوز بر دانشگاه ها حاکم است.

سایر فعالین انجمن اسلامی و بسیج دانشجویی سوال هایی با محور های زیر را مطرح نمودند که مهندس میرزایی نیکو به شکل صریح و روشن پاسخ دانشجویان را دادند.

چرا فضای دانشجویی همچنان بسته است و چرا دانشجویان برای بیان خود باید هزینه های سنگین بپردازند؟

نماینده مجلس درپاسخ گفتند:منکر هزینه هایی که دانشجویان در مسیر آزادی و اصلاح متقبل شده اند نیستیم.اما اصل فضا بسته نیست، همینکه شما دانشجویان این سوالات را مطرح می کنید یعنی فضا کاملا بسته نیست.ولی این نوع بیان ماست، که باعث می شود فضا تغییر کند

اصلاح طلبی بیان حرفها و شعارهایی نیست که صرفا خوشحالی موقت و بی نتیجه داشته باشد.بلکه اصلاح طلبی یعنی حرکت گام به گام و با اخلاق و آرامش واز جمله مبارزه با فقر و فساد و... است.

201

کد خبر: 712050

وب گردی

وب گردی