ارائه تمامی خدمات دانشجویی الکترونیکی می‌شود

رئیس سازمان امور دانشجویان از الکترونیکی شدن سیستم خدمات دانشجویی در وزارت علوم خبر داد و گفت: در حال حاضر مرحله اول طراحی این سیستم به اتمام رسیده و تا دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر مجتبی صدیقی با اعلام این مطلب اظهار کرد: بخش‌های مهم سیستم الکترونیکی ارائه خدمات به دانشجویان تا دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد و دانشجویان می‌توانند درخواست‌های خود را برای خدماتی که نیاز دارند و توسط سازمان دانشجویان ارائه می‌شود، الکترونیکی ارسال کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: تایید مدارک تحصیلی، ارزشیابی مدارک خارجی، بورس، اعزام، نقل و انتقال و غیره از جمله خدماتی است که توسط سازمان دانشجویان در حوزه‌های مختلف ارائه می‌شود که با راه‌اندازی "سیستم جامع خدمات الکترونیکی" ارائه این خدمات اینترنتی انجام می‌شود.

رئیس سازمان امور دانشجویان اضافه کرد: دانشجویان از دهه فجر می‌توانند درخواست‌های خود را در حوزه‌های مختلف به صورت الکترونیکی به سازمان دانشجویی ارسال و پاسخ خود را نیز از طریق همین سیستم دریافت کنند.

دکتر صدیقی تاکید کرد: تاکنون اکثر خدمات دانشجویی سازمان امور دانشجویان به صورت مراجعه حضوری و کتبی انجام می‌شد اما با راه‌اندازی این سیستم تمامی دانشجویان داخلی و خارجی نیازی به مراجعه حضوری و درخواست کتبی نخواهند داشت. با راه اندازی این سیستم کلیه مدارک و گواهی‌های صادر شده توسط سازمان امور دانشجویان بصورت الکترونیکی، برخط و از طریق اینترنت قابل استعلام خواهند بود.

رئیس سازمان امور دانشجویان در پایان خاطرنشان کرد: البته ارائه مطلوب خدمات دانشجویی به صورت الکترونیکی به این مهم بستگی دارد که دانشگاه‌ها همکاری لازم را با سازمان دانشجویان داشته باشند و اطلاعات دانشجویان در روی سایت جامع قرار بگیرد.

201

منبع: ایسنا

کد خبر: 712060

وب گردی

وب گردی