دیدار سفرای کشورهای آفریقایی در تهران با جمعی از مدیران وزارت علوم

دکتر حسین سالار آملی قائم مقام وزیر وزیردر امور بین الملل و رئیس مرکز همکاری های علمی بین المللی ، دکتر مجتبی صدیقی معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان و دکتر محمد حسین امید معاون اداری مالی و سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی و جمعی از روسای دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی با سفرای کشورهای آفریقایی در تهران دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش ایسکانیوز ، در این دیدار دکتر سالار آملی در خصوص وضعیت دانشگاه های ایران و تحصیلات تکمیلی ، روند ارائه بورس و نحوه تحصیل دانشجویان خارجی در ایران گزارشی ارائه کرد.
وی به برنامه های وزارت علوم تحقیقات و فناوری در تعاملات علمی بین المللی اشاره کرد و گفت : ایران بر همکاری با کشورهای آفریقایی و ارائه رشته های فنی و حرفه ای جهت دانشجویان این کشورها برنامه ریزی کرده به طوری که دانشگاه های ایران در این زمینه از ظرفیت های خوبی در مقاطع دکتری وفرا دکتری برخوردار هستند.
در ادامه این نشست دکتر صدیقی معاون وزیر و رئیس سازمان امور دانشجویان توضیحاتی در خصوص نحوه تحصیل دانشجویان خارجی و بورس های تحصیلی ارائه کرد.
وی برگزاری جلساتی جداگانه با سفرای کشورهای آفریقایی را در بهبود تعاملات علمی بین المللی فیمابین را مفید ارزیابی کرد و گفت: دانشگاه های ایران آماده همکاری های آموزشی با کشور های آفریقایی هستند.
در ادامه این دیدار سفرای کشور های افریقایی در تهران به بیان نقطه نظرات خود در خصوص همکاری های آموزشی و پژوهشی با دانشگاه های ایرانی و نحوه ارائه بورس به دانشجویان کشور هایشان پرداختند .
گفتنی است در دیدار سفرای کشورهای آفریقایی در تهران روسای دانشگاه های فنی و حرفه ای و جامع علمی کاربردی بر بازدید سفرای این کشورها از دانشگاه های مذکور تاکید کردند.

201

کد خبر: 712097

وب گردی

وب گردی