معرفی اعضای هیات انتخاب بخش مستند جشنواره حسنات

اعضای هیأت انتخاب بخش مستند ششمین جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات معرفی شدند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ستاد خبری جشنواره حسنات، خانم «پریوش نظریه» و آقایان «حبیب احمدزاده»، «رضا درستکار»، «معین کریم‌الدینی» و «عزت‌الله پروازه» به عنوان اعضای هیأت انتخاب بخش مستند، از «رسول صدرعاملی» دبیر این جشنواره حکم گرفتند و از بین 279 اثر رسیده مستند دوره ششم، فیلم‌های این بخش را انتخاب خواهند کرد.

«پریوش نظریه»؛ متولد ۱۳۴۸. دانش‌آموخته رشته تئاتر از دانشگاه هنر. او از سال ۱۳۶۹ وارد عرصه حرفه‌ای سینما شد اما نگاه سخت‌گیرش به مقوله هنر و سینما باعث شد برای بازی در فیلم بعدی‌اش پنج سال صبر کند. نظریه در سال ۱۳۷۴ با فیلم «پدر» ساخته مجید مجیدی به عنوان یک چهره شاخص درخشید. از فعالیت‌های وی در زمینه تئاتر می‌توان به بازی در تئاتر «کولی» و کارگردانی تئاتر عروسکی «میوه ممنوع» اشاره کرد. از جمله ویژگی‌های او به عنوان یک هنرمند زن، دغدغه‌اش در عرصه فیلمسازی‌ست که در حوزه سینمای مستند در کنار بازیگری ادامه یافته است، وی همچنان در زمینه عکاسی هنری به طور جدی فعالیت می‌کند. نظریه در فیلم‌هایی همچون «پدر»، «سجده برآب»، «دوئل»، «یه حبه قند»، «زندگی با چشمان بسته»، «بادیگارد» و... ایفای نقش کرده است. نظریه ساخت مستندهایی چون کولی‌ها، من و عروسکم، سوت ماگ و هورامان و نزدیک‌تر از نفس را در کارنامه کاری خود دارد.

«حبیب احمدزاده» متولد 1343، دانش آموخته دکترای پژوهش هنر، نویسنده، پژوهشگر، مستندساز و فیلمنامه‌نویس است. احمدزاده از جمله فعالان عرصه ادبیات، هنر پایداری و سینمای کشور است. تاکنون چندین جلد کتاب و چندین فیلمنامه در این زمینه نگاشته‌است و کارگردانی مستندهایی همچون آخرین تیر آرش، موج زنده و بهترین مجسمه دنیا را در کارنامه دارد. احمدزاه جوایز متعددی از جشنواره‌های سینمایی و ادبی به دست آورده است.

«رضا درستکار»؛ متولد 1348 در تهران است. این منتقد و سینماگر از سال 68، به‌شکل رسمی و حرفه‌ای کار خود را در مطبوعات آغاز کرد و سال‌هاست که در حوزه نقد مباحث فرهنگی، بویژه نقد و تحلیل آثار سینمایی فعالیت دارد. وی از دو دوره هفتم و نهم جشنواره مطبوعات، جایزه نخست «قلم زرین» روزنامه‌نگار برتر را در دو رشته نقد ادبی- هنری و مقاله فرهنگی- هنری دریافت کرده است. از جمله آثار منتشر شده درستکار می‌توان به‌کتابهای فریدون گله، زندگی و آثار (1380) و بهمن فرمان‌آرا، زندگی و آثار(1381)، با مجید مجیدی زندگی و آثارش (1385) و روایت‌های مستند (1386) اشاره کرد. وی از سال 86 تاکنون به عرصه فیلمسازی ورود کرده و تعدادی فیلم مستند و داستانی از جمله «حاجی گولیت» و «اکبر جوجه» ساخته است.

«معین کریم‌الدینی»؛ متولد ۱۳۵۸، کارگردان، مستند ساز، تدوین‌گر، پژوهش‌گر است. او دانش‌آموخته رشته کارگردانی فیلم از دانشگاه صدا و سیما است و ساخت مستندهای تحسین شده‌ای چون آتلان، وقتی ابرها پایین می‌آیند، تدوین بیش از سی فیلم کوتاه و مستند و تهیه کنندگی چند مجموعه مستند تلویزیونی و بیش از چهل مستند صنعتی را در کارنامه دارد.

«عزت‌الله پروازه»؛ متولد ۱۳۵۲، نویسنده و کارگردان وتدوین‌گر، عضو انجمن مستندسازان و مدرس انجمن سینمای جوانان است. او کارشناس رسمی دادگستری در امور سینمایی و هنرهای نمایشی است و فیلمسازی را پس از پایان تحصیل در رشته ادبیات دراماتیک آغاز کرده است. پروازه ساخت مستندهای علمی، قوم‌نگاری، پرتره و تاریخی و کارهای تلویزیونی را در کارنامه دارد که از این بین می‌توان به آثار موفقی چون شفیره و زائر و آه جان مراد اشاره کرد. پروازه در جشنواره‌های ملی و بین‌المللی موفقیت‌هایی را به دست آورده است.

ششمین جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات اصفهان، به دبیری رسول صدرعاملی، 15 تا 18 اسفند ماه برگزار خواهد شد و کانون نشر و ترویج فرهنگ اسلامی حسنات اصفهان با همکاری بنیاد سینمایی فارابی برپاکننده آن است.
501/101

کد خبر: 712107

وب گردی

وب گردی